دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان صادر شده است و در روزهای آینده معدن سرب و روی انگوران پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

تهران - ایرنا - شرکت خودروسازی فرانسوی رنو روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه 2 میلیارد یورویی (2.2 میلیارد دلاری) خود، 15 هزار شغل را در تاسیسات و کارخانه های وابسته به این شرکت در سراسر جهان، حذف کند.

شیراز - ایرنا - ملخ‌های صحرایی گرسنه از آسمان و زمین به شهرستان خنج هجوم آورده و کماکان عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه از استان فارس و اراضی کشاورزی آن جولانگاه این آفت مهاجم است.

تبریز - ایرنا - ریزش آوار ساختمان در حال احداثی در خیابان رضانژاد تبریز، یک مصدوم بر جا گذاشت.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی اعتبارنامه نمایندگان دوره یازدهم مجلس از یکشنبه آینده آغاز می‌شود.

شیراز - ایرنا - گرمای هوا، سهل انگاری برخی طبیعت‌گردان و ناکافی بودن امکانات پایش آتش سوزی در منابع ملی فارس، پس از سالی پربارش که طبیعت فارس را جانی دوباره بخشیده هراس ترسناکی برای بروز آتش سوزی‌های مهیب در دل طبیعت دوستان این استان بابت سوختن منابع طبیعی و مواهب ملی افکنده است.

بوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت شهر اهرم استان بوشهر گفت: انتظار است مجلس یازدهم با تصویب قوانین گره گشا، پر تأثیر، جامع و سنجیده بتواند قوانینی محکم روح امید و نشاط را در جامعه بوجود بیاورد.

تهران - ایرنا - مراسم تجهیز پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

پکن - ایرنا - دولت هنگ کنگ روز جمعه با انتشار بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که اعمال هرگونه تحریم، آسیب های سنگینی به آمریکا و شرکت های آن کشور وارد خواهد کرد.

ایرنا - تهران - مراسم رونمایی از آکادمی بین المللی رشته های موتوری فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و آغاز تمرینات موتورسواری و اتومبیلرانی با حضور معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان روز جمعه در پیست های آزادی برگزار شد.

کرج - ایرنا - رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که یک فرد طبیعت گرد عصر دیروز در ارتفاعات البرز جنوبی مورد حمله خرس قرار گرفت و از ناحیه پا و دیگر قسمت های بدن آسیب دید.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را شخصا به صورت مستمر پیگیری کند که در نهایت تا پایان خرداد ماه به حل قطعی مشکل منجر شود.

ایرنا - رشت - محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز جمعه از پروژه در دست اجرای سد شفارود در شهرستان رضوانشهر و همچنین از روند احداث سد پلرود رودسر بازدید کرد.

لندن - ایرنا - نماینده دولت انگلیس در آستانه آغاز چهارمین دور مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری‌های دوجانبه در دوره پسابرگزیت تصریح کرد که لندن با هرگونه تقاضا برای تمدید مذاکرات مخالفت خواهد کرد.

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه مرز در توسعه گفت: تامین زیرساخت‌ها و اصلاح شرایط بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود از اولویت‌های استان است.

تهران - ایرنا - روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دولت آمریکا قصد دارد با لغو روادید هزاران دانشجو و پژوهشگر چینی شاغل به تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده، آنان را اخراج کند.