سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمدباقر قالیباف رییس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود بر همکاری‌های منطقه‌ای تهران و آنکارا برای گسترش صلح و امنیت پایدار تاکید کرد.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: ساعاتی پیش با رسیدن بالگرد هلال احمر از استان فارس به دشتستان، عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی کوه سیاه بخش بوشکان این شهرستان آغاز شد.

تهران - ایرنا - نگاهی به اقدامات ضد برجامی دولت ترامپ نشان می دهد که نه تنها چشم انداز هرگونه توافق بهتر هسته ای با ایران از بین رفته است، بلکه تداوم این رفتارها نظام عدم اشاعه را هم در معرض فروپاشی قرار داده است.

اهواز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: حدود پنج هکتار از گندم‌زارهای روستای گلستان در جریان آتش‌سوزی از بین‌رفت.

دزفول - ایرنا - رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 شوش گفت: حادثه تصادف بین 2 دستگاه موتورسیکلت در جاده شوش - دزفول به مرگ هر 2 راکب موتورسوار منجر شد.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 364 نفر به دلیل مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال 97، حدود 6 درصد کاهش داشته است.

پکن - ایرنا - در حالی که محدودیت ها برای مقابله با ویروس کرونا در ژاپن به تدریج برداشته می شود و زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است شهردار شهر «کیتا کیوشو» در جنوب غرب این کشور می گوید که موارد ابتلا به کووید -19 در این شهر بار دیگر رو به افزایش است.

یاسوج - ایرنا - نماینده مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: به محض اطلاع از آتش سوزی در کوه خائیز، پیگیری‌های متعدد و مستمری برای اعزام نیرو، تجهیزات، بالگرد و اتخاذ تدابیر لازم جهت اطفا حریق انجام گرفت.

گناوه - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: بک جوان 20 ساله در آب‌های ساحلی بندرریگ این شهرستان غرق شد.

استان ها - ایرنا - تهدید ناشی از عادی شدن رفتار عمومی در برابر ویروس کرونا و خطر افزایش بیماران مبتلا به کووید 19 همچنان در صدر نگرانی های مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور و مقامات ارشد استان هاست و همچنان درخواست برای رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در روند زندگی روزمره از مهمترین توصیه های جدی برای حفظ سلامت فردی و خانوادگی است.

تهران - ایرنا - براساس دستور رییس جمهوری از مجموع 23 پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیکی، اقدامات مهم و فوری برای تحقق هر چه سریع‌تر دولت الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات استخراج و برای اجرا در مدت یک ماه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: وقوع تندباد لحظه ای و احتمال نفوذ توده گرد و غبار به این استان از اواخر وقت امروز جمعه نهم خردادماه وجود دارد.

رشت - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تامین منابع مالی همه طرح ها و پروژه های قابل بهره برداری تا پایان امسال از سیاست های دولت تدبیر و امید است.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی گفت: تا قبل از شیوع کرونا در کشور 3 مرکز آزمایش سلولی مولکولی و پی سی آر آزمایشگاهی داشتیم که با شیوع این ویروس در کشور، تعداد مراکز آزمایش سلولی مولکولی به پنج عدد افزایش یافت.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی امروز (جمعه) در حساب کاربری خود به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم نوشت: تلاش این وزارتخانه بهبود معیشت کشاورزان و امنیت غذایی مردم ایران با همراهی نمایندگان ملت است.