دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شاهرود - ایرنا - امام جمعه میامی گفت: معیشت مردم، با توجه به مشکلات اقتصادی، در اولویت برنامه‌های مجلس یازدهم قرار گیرد.

تهران - ایرنا - پیش‌فروش یک ساله 75 هزار دستگاه خودرو با تصویب کمیته خودرو از سوی خودروسازان آغاز می‌شود.

اصفهان - ایرنا - امام جمعه موقت سمیرم گفت: امروز شاهدیم پرچم انقلاب اسلامی ایران در قلب قاره آمریکا و حیات خلوت این کشور سلطه‌گر بر افراشته شده است.

کرمان - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با اشاره به شرایط اقتصادی موجود و نیاز مبرم بیماران به کمک‌های مردمی گفت: مردم این استان 150 میلیون تومان از زکات فطریه خود را به بیماران خاص و سخت درمان اختصاص دادند.

تهران - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از مرگ کارگر 18 ساله براثر سقوط از ارتقاع ساختمانی در دماوند خبر داد.

شاهرود - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی گفت: مجلس یازدهم با اصلاح نظام بانکی و کمک به جهش تولید زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراهم کند.

تهران - ایرنا - مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش جدید خود با عنوان بررسی ابعاد آثار ویروس کرونا بر بخش حمل‌و نقل در ایران با توجه به ضرورت حمایت‌های مالی دولت از بخش‌های آسیب دیده در دوران کرونا، پیشنهاد به تعویق افتادن توسعه آزادراه‌ها، احداث خطوط مترو و ابرپروژه‌های شهری را با توجه به کاهش درآمدهای دولت مطرح کرد.

قزوین - ایرنا - واژگونی یک دستگاه خودروی پژو 206 در قزوین منجر به کشته شدن یک نفر و مصدوم سه تن شد.

گنبدکاووس - ایرنا - معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: از ابتدای سال 98 تا پایان اردیبهشت امسال در مجموع 40 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران توزیع شد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: پس از کاهش چشمگیر واردات قانونی تلفن همراه و افزایش قیمت‌ها با همکاری دستگاه‌های دولتی تلفن‌های همراه دپو شده در گمرکات ترخیص شد و تا حدودی قیمت ها سیر نزولی پیدا کرد اما معضل بزرگ‌تری مانند ورود موبایل‌های قاچاق به بازار وجود دارد.

ایرنا - رشت - محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه در دست اجرای سد شفارود در شهرستان رضوانشهر و همچنین از روند احداث سد پلرود رودسر بازدید کرد.

اردبیل - ایرنا - فرماندار و مسوولان اجرایی شهرستان خلخال روز جمعه از امامزاده عبدالله شاهرود خلخال بازدید کردند.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این مدیریت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرده است تا 2 پایگاه دائمی اطفای حریق در جنوب و غرب استان ایجاد کند.

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: مسوولان اجرایی استان بایدجوابگوی سوالات و مطالبات مختلف مردم این منطقه باشند.

همدان - ایرنا - الوند پرآوازه ترین رشته کوه همدان که میعادگاه بزرگان تاریخ کوهنوردی به شمار می‌رود بار دیگر خبرساز شد و این بار گلایه‌مندی‌ها به شورای شهر و ورود مسوولان به منطقه تلهکابین گنج نامه منجر شد.

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از یادآوری ظلمی که شوروی در زمان استالین بر تاتارهای کریمه (ترک های بومی این منطقه) روا داشته است در همسایگی خود یعنی ترکیه ابراز نگرانی کرده و بیتفاوتی آنکارا در قالب این گونه مراسم‌های یادبود را برای روابط دو کشور خطرناک خوانده است.