یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ماه مبارک رمضان به عنوان خجسته‌ترین ماه در اسلام و کشورهای اسلامی شناخته می‌شود، لذا شهروندان مسلمان هر کشوری به شیوه خود به استقبال و بدرقه این ماه مبارک می‌روند. در افغانستان نیز این ماه عزیز برای مردم مسلمان آن به عنوان ماه خدا، ماه طاعت و عبادت و ایام خجسته روزه و نماز است و از این حیث آن‌ها رمضان را به عنوان ماه آزادگی و راستی و رستگاری و ماه خیرات و وفور نعمات...

بغداد - ایرنا - حدود 20 شبکه تلویزیونی بومی عراق صبح امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس، بیانات مهم حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری را به این مناسبت زنده پخش کردند.

رشت _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امروز مسلمانان در همه جای دنیا فلسطین را پاره تن امت اسلام دانسته و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را تکلیف الهی می دانند.

تهران - ایرنا - منیر قیدی کارگردان و فیلم‌نامه نویس، در ادامه نگاه سینمایی خود در فیلم موفق «ویلایی‌ها»، فیلم دومش را با محوریت مقاومت زنان در حماسه خرمشهر می‌سازد.

یزد - ایرنا - معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، نماز عید سعید فطر در 500 باب مسجد با رعایت کامل مقررات بهداشتی و با حضور مردم مومن و روزه دارر شهرها و روستاهای این استان در هفته آینده برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - مسئولان و مردم مومن و انقلابی شهرستان دماوند نیز همچون دیگر نقاط کشور به رغم برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس بر حمایت از فلسطین مظلوم تاکید کردند.

ایلام - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس امسال به دلایل خاص ناشی از بیماری کرونا از اهمیت این روز و مساله فلطسین کم نخواهد کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه آمار مسافران در شرایط عادی (قبل از ورود ویروس کرونا) روزانه یک میلیون نفر بود اما در ماه های اخیر کاهش محسوسی یافته بود افزود: حجم تردد مسافر این ناوگان روزانه رو به افزایش است و تعداد مسافران روزانه مترو هم اکنون از مرز 800 هزار نفر عبور کرده است.

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب الغد تونس با ستایش از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان‌های فلسطین، گفت که نمی‌توانیم نسبت به استحکام محور مقاومت برای مواجهه با اشغالگران و حمایت از مبارزات مردم فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی بی‌توجه باشیم و برای ادامه و توسعه آن تلاش نکنیم.

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور دستور قضایی تخریب 11 باب ویلای غیرمجاز در منطقه بیرگان کوهرنگ گفت: تاکنون 3 باب از این ویلاهای غیرمجاز در این شهرستان تخریب شده است.

تهران - ایرنا - امروز مساله فلسطین و نهضت مقاومت فلسطین یک نهضت و مبارزه نمادین است. به عبارتی امروز همه ایمان و استقرار عدالت الهی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بازپس گیری سرزمین اشغالی و همه کفر و ظلم در نظام غاصب صهیونیستی اسرائیل جمع شده است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا را در سراسر جهان میشمارد، اما هیچ کس نپرسیده و نمیپرسد قاتل و مسئول صدها هزار شهید و اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کرده‌اند کیست؟ چرا هیچ کس این میلیون‌ها کودک و زن و مرد مظلوم در جهان اسلام را شمارش نکرد؟

بیرجند - ایرنا - نمازجمعه این هفته در چهار شهر خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اقامه شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهور ازبکستان به پیشنهاد اداره امور دینی این کشور، در حکمی روز یکشنبه 4 خرداد را عید سعید فطر اعلام کرد.

یزد - ایرنا - سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) یزد از نصب دوربین کنترل سرعت خودروها در زیرگذرهای حضرت ابوالفضل (ع) و میدان مهدیه مرکز این استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی خبر داد.

اهواز - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به مشکل پیش آمده در جمع‌آوری زباله مناطق 4، 5 و 6 شهر اهواز گفت: جمع‌آوری زباله توسط کارگران خدمات شهری این مناطق در حال انجام است.