یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - فرماندار دیر گفت: سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) می‌توانند بازوان توانمندی در انجام امور باشند برهمین اساس لازم است دستگاه‌های اجرایی با فراخواندن این تشکل‌ها از کمک آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

پکن - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن اظهار کرد رژیم صهیونیستی با داشتن بیش از 200 کلاهک هسته ای و عدم تمکین به اصول و مقررات بین المللی، عامل بی ثباتی در منطقه است.

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز روز قدس است؛ روزی که با ابتکار هوشمندانه امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) همچون حلقه وصلی برای هم‌صدایی مسلمانان درباره قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد.

قم - ایرنا - مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان خواسته است در برابر معامله قرن و توسعه‌طلبی‌های تازه و خطرناک رژیم صهیونیستی سکوت کنند.

تهران - ایرنا - با وجود اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی سناریوهای مختلف برای از سرگیری مجدد مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست، اما ابهاماتی هم در برگزاری مجدد بازی‌ها به وجود آمده است.

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های جوی نشان دهنده تداوم پایداری جو در غالب مناطق استان طی امروز و روزهای آینده است.

بوشهر - ایرنا - فرماندار دیر گفت: روز جهانی قدس روز حمایت از مستضعفان جهان و یادآور مبارزه دائم حق علیه باطل است.

تهران - ایرنا - استاندار تهران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با انتشار پیامی بر ارتباط عمیق و جدانشدنی سرنوشت قدس و مسلمانان تاکید کرد.

بغداد - ایرنا - تیم های خدماتی عتبه حسینی در شهر مقدس نجف به مناسبت روز جهانی قدس برای حمایت از مستمندان و کمک به خانواده های نیازمند در این روز اقدامی متفاوت در مقایسه با سال های گذشته انجام دادند.

تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: مظلومیت مردم فلسطین یکی از عرصه‌های امتحان و آزمایش برای امت اسلام است و هر زمانی که مردم برای دفاع از ملت فلسطین به صحنه آمدند، رژیم اشغالگر مجبور به عقب‌نشینی شده است.

تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم درباره دوران پساکرونا گفت: بیش از هفت میلیارد نفر در جهان نظاره‌گر برخورد تمدن و فرهنگ کشورهای مختلف در مقابله با ویروس کرونا هستند زیرا این تقابل نقاط ضعف مدعیان قدرت و تمدن‌ها در جهان را آشکار ساخت.

تهران - ایرنا - کیفیت هوای پایتخت امروز جمعه با غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بر روی شاخص 130 برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) ناسالم است.

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه اصفهان گفت: مردم این استان در تعطیلات پیش رو از سفرهای غیرضروری و مسافرت‌های تفریحی چشم‌پوشی کنند زیرا با شلوغی جاده‌ها و شهرها احتمال بروز موج دیگری از شیوع کرونا محتمل است.

مشهد - ایرنا - بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسافران ملزم به استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس و خودروهای سواری کرایه هستند و شرکت‌ها و مالکان این ناوگان نیز باید اقلام بهداشتی را برای مسافران تامین کنند اما تحقق این دستورالعمل در خراسان رضوی به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

تهران - ایرنا - علمای اهل سنت کشور در کنار همه اقشار و اقوام با صدور بیانیه ای مشترک به استقبال روز جهانی قدس رفتند و نوشتند: امسال امت اسلامی و آزادگان جهان در شرایطی به استقبال «روز جهانی قدس» می‌روند که جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و خشم انقلابی آنان جلوه دیگری پیدا نموده است.

اردبیل - ایرنا - رییس پلیس راه استان اردبیل از اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات عید سعید فطر در جاده اردبیل - آستارا خبر داد.