یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر انجمن صنفی کارگری نقاشان تهران گفت: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی چند ماهی است که بیکار شده‌اند، از دولت می‌خواهیم مانند هنرمندان، سه ماه حق بیمه کارگران ساختمانی نیز از طرف دولت پرداخت شود.

بغداد - ایرنا - سرلشکر «عماد الزهیری» فرمانده عملیات صلاح الدین در شمال بغداد امروز (جمعه) از کشته شدن سه تروریست داعشی در شرق این استان خبر داد.

بوشهر - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: هزار و 242 فرد مبتلا به فشارخون در عسلویه شناسایی‌شده و تحت مراقبت قرار دارند.

ایلام - ایرنا - رییس امور عشایری سیروان از ترمیم و بهسازی 9 راه عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: این راه ها از ابتدای سال جاری تاکنون مرمت شده اند.

پکن - ایرنا - سخنگوی کنگره ملی خلق چین، «همکاری» را یگانه گزینه پیش روی چین و آمریکا دانست ولی در عین حال هشدار داد که اگر آمریکا همچنان بر «اندیشه جنگ سرد و بازدارندگی توسعه چین و آسیب رسانی به منافع چین» اصرار داشته باشد، چین علیرغم آن که به دنبال مشکل سازی نیست در مقابل مشکل سازی ها هم عقب نشینی نمی کند و از حق خود دفاع خواهد کرد.

زاهدان - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: روز جهانی قدس نماد وحدت، همدلی و قدرت مسلمان است و باید این روز به خوبی گرامی داشته شود.

تهران - ایرنا - آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد که 13 درصد از تولید ناخالص داخلی صرف پرداخت یارانه انرژی به فرآورده‌های نفتی شده که در این میان سهم بنزین از این یارانه، 1.8 درصد است.

سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار با بیان اینکه روز جهانی قدس یک تدبیر ماندگار از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی برای نجات فلسطین است، گفت: این هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) رویای رژیم صهیونیستی برای تحقق اهدافش در سرزمین‌های اشغالی را ناکام گذاشت.

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار از آغاز برداشت جو از مزارع کشاورزی این شهرستان خراسان رضوی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار شود.

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) روز قدس را زمان هشدار به همه ابرقدرتها اعلام کرد تا بدانند که اسلام دیگر تحت سیطره آنان و عمال خبیث شان واقع نمی شود، گفت: استکبار و صهیونیست ها باید بداند که مسلمانان هرگز از آرمان آزادی سرزمین فلسطین و قدس شریف کوتاه نخواهند آمد.

تهران - ایرنا - محققان انگلیسی دریافتند ابتلا به بیماری ام اس می‌تواند موجب افزایش احتمال بروز مشکلات قلبی و سکته مغزی شود.

قم - ایرنا - زنده نگه‌داشتن آرمان قدس در فضای مجازی، وضعیت کرونا همچنان بحرانی، کرونا و داغ بیکاری، قم بهترین استان کشور در مقابله با کرونا و قدردانی نماینده قم از نقش مطلوب دولت و لاریجانی در روند مقابله با کرونا؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز پنجشنبه یکم خردادماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و 535 پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر این استان برای جمع‌آوری فطریه و کفارات مردم برپا می‌شود.

ایلام - ایرنا - نمایندگان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه شمال استان ایلام در بیانیه مشترکی روز قدس و شهادت سردار سلیمانی را سرآغازی برای آزادی فلسطین برشمردند.

تهران - ایرنا - نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران تاکید کرد: روز قدس و حمایت از بیت‌المقدس حامل این پیام است که مردم فلسطین تنها نیستند. این امر باعث افزایش مقاومت و ایستادگی آنها در برابر دشمن می‌شود.

زاهدان - ایرنا - شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان سبب تعطیلی دستفروشان برای جلوگیری از انتشار این ویروس شده است.