یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - با توجه به کمبود منابع آب در باخرز و به منظور حفظ آب و خاک، سطح زیرکشت گیاهان دارویی در این شهرستان شرق خراسان رضوی، طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته یک و نیم برابر افزایش یافت.

ساری - ایرنا - استاندار مازندران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با انتشار پیامی تاکید کرد: روز قدس، میعادگاه مسلمانان و عدالتخواهان جهان برای برآوردن فریادی به وسعت و عمق تاریخ بر سر استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است.

تهران - ایرنا - فریدون رهنما شاعر، اندیشمند و سینماگر مطرح معاصر است که نقش مهمی در ارتقاء زبان و فرهنگ سینما در ایران داشت. به اعتراف برخی شاعران و سینماگران او با دفاع از حرکت‌های مدرن و آوانگارد در حوزه ادبیات، سینما و تئاتر، تاثیر غیرقابل انکاری در معرفی شعر و اندیشه‌های مدرن گذاشت.

مشهد - ایرنا - وزش باد طی هفته آینده در اغلب نقاط خراسان رضوی شدت می‌گیرد که در مناطق بادخیز با احتمال گرد و خاک همراه خواهد بود.

آستارا - ایرنا - مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش گفت: 30 کودک عضو این کانون به مناسبت روز جهانی قدس در مسابقه مجازی نامه به کودکان مظلوم فلسطینی شرکت و با آنها ابراز همدردی کردند.

تهران - ایرنا - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برنامه امسال احیا و فعال‌سازی 200 معدن جدید کوچک مقیاس مورد نظر است. در کنار حمایت از این طرح، ایمیدرو موضوع توسعه اکتشاف و زیربناهای معادن را به طور جدی پیگیری می‌کند.

رشت _ ایرنا _ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: حادثه واژگونی خودروی وانت نیسان در دره ای در شهرستان ماسال هفت نفر را راهی بیمارستان کرد.

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: کودکان کار در استان بیش از آنکه جمع آوری شوند، باید از طرح‌های حمایتی و اجتماعی برخوردار شده و برای توانمندسازی آنها اقدام گردد.

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی سنقروکلیایی گفت: طی یک درگیری که پنجشنبه شب در این شهرستان اتفاق افتاد، هشت نفر از طرفین دعوا مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

گناوه - ایرنا - امام جمعه بندرریگ گفت: بیانات مهم و ارزشمند ولی امر مسلمین جهان در روز جهانی قدس نقش تعیین کننده‌ای در آینده روشن جهان اسلام و پیروزی مستضعفان بر ظالمان عالم دارد.

تهران - ایرنا - جنوب تهران شاهد وقوع 2 سانحه رانندگی بود که در این حوادث 8 نفر روانه بیمارستان شدند.

بوشهر - ایرنا - معاون مجتمع پتروشیمی جم گفت: واحد الفین این پتروشیمی پس از 10 روز تعمیرات به مدار تولید بازگشت.

قزوین - ایرنا - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: تصویب آیین نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی این امکان را فراهم کرد تا 308 نفر در استان قزوین بتوانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند.

تهران - ایرنا - نوشیدن پنج لیوان آب در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد زیرا کمبود آب در بدن به افزایش سلول‌های خون و سپس سکته قلبی منجر می‌شود.

تهران - ایرنا - امام جمعه لواسانات گفت: قدس و آزادی فلسطین مساله اول مسلمانان است و باید باشد؛ تا آزادی قدس و ریشه کنی صهیونیسم نباید از پا نشست.

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود هشدار کارشناسان و متخصصان نسبت به همه گیری ویروس کرونا، بار دیگر تاکید کرد چنانچه موج دوم کرونا هم به راه افتاد وی آمریکا را تعطیل نخواهد کرد.