سه‌شنبه 24 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شنبه 27 اردیبهشت 99 درهای مدارس سراسر کشور پس از حدود سه ماه تعطیلی به روی دانش‌آموزان گشوده شد، هر چند به صورت اختیاری دانش‌آموز می‌تواند برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کند اما کادر آموزشی و مدیران باید با فراهم کردن شرایط بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در مدرسه حاضر باشند.

تهران - ایرنا - یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: در چین 75 درصد موارد انتقال کرونا در ارتباطات خانوادگی و شغلی بود، در ایران هم همین روش انتقال عامل اکثر موارد ابتلاست. هر بیمار خفیف و سرپایی بالقوه می‌تواند یک جمعیت بزرگ را مبتلا کند و رنگ‌بندی شهرها نیز به این غفلت دامن می‌زند.

تهران - ایرنا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محدودیتی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران در صورتی که در کشور قابلیت تولید نداشته باشد، وجود ندارد.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با صدور پیامی به مناسبت «روز جهانی زنبور عسل»، اعلام کرد: کشور ما با توجه به پوشش گیاهی مرتعی، باغی و زراعی متنوع و چهار فصل بودن دارای پتانسیل خوبی برای صنعت زنبورداری است.

قصرشیرین - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: سه میلیون دینار ارز قاچاق در پایانه مرزی پرویزخان شهرستان قصرشیرین باتلاش ماموران پلیس کشف شد.

شهرکرد - ایرنا - سال‌هاست از آلودگی نفتی منطقه سرخون چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و در طول این سال‌ها، با نشت نفت خام، منابع آب و خاک، معیشت، سلامت و فعالیت‌های اقتصادی مردم این منطقه بر اثر این حادثه نفتی دچار آلودگی شده است.

سبزوار - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با شناسایی کانونهای آفت "ملخ کوهاندار تاغ" در این شهرستان گروههای مقابله با هجوم آن در عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل و فعال شده‌اند.

تهران - ایرنا - گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه) در خصوص «ارزیابی اثرات شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف، تجربه کشورهای منتخب و سیاست‌های پیشنهادی» قرائت شد که از نکات جالب توجه این گزارش، تاکید بر بهره‌گیری صنایع کشور از ظرفیت های بورس کالا به خصوص «فروش اعتباری» است.

بجنورد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان عشایری شهرستان شیروان توزیع شد که این بسته‌ها شامل محتوای آموزشی مکتوب، صوتی و تصویری است.

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سالانه 60 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که حدود نصف آن در قزوین به مصرف می‌رسد.

رشت - ایرنا - دیگر از آن روزهای دلهره، ترس و واهمه خبری نیست، آنگاه که ماندگاری در خانه ها، رعایت کوچکترین نکات بهداشتی با حساسیت های فراوان، پرهیز از ارتباط با دیگران اصول زندگی شده بود.

بیرجند - ایرنا - مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: این استان در حال حاضر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد و نماز عید فطر در هیچ مصلایی برگزار نمی‌شود بلکه در برخی مساجد شهرها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه برای توزیع 450 بسته غذایی بین نیازمندان و افراد کم درآمد و آسیب‌پذیر که به دلیل بیماری کرونا متضرر شده‌اند، آغاز شد.

تهران - ایرنا - دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح معامله قرن که تلاش دارد تا با الحاق کرانه غربی به سرزمین‌های اشغالی عملا ملت فلسطین را در حاشیه قرار دهد، بازی با آتشی است که می‌تواند بشکه‌های باروت در فلسطین و منطقه را منفجر کند.

سمنان - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: سمنان در شاخص کمترین تعداد فوت‌شدگان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به در پیش بودن روز قدس اظهارداشت: روز قدس امسال با شرایط خود در مناطقی که به اصطلاح مناطق سفید نام گرفتند که نماز جمعه است و مردم به نماز جمعه خواهند رفت و آنجا ندای خود و ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می رسانند.