سه‌شنبه 24 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مجری طرح آبادانی بنیاد علوی در مانه‌وسملقان اعلام کرد: این نهاد با تاکید بر توسعه و تکثیر الگوی آبادانی و پیشرفت جامع در مناطق محروم، امسال 350 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه کردن در این شهرستان خراسان شمالی اختصاص داده است.

زاهدان - ایرنا - مسوول بسیج دانشجویی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه روز جهانی قدس گروهی از جوانان شیعه و سنی این شهرستان از میدان عاشورا تا میدان امام حسین (ع) با شعار «حرکت الی بیت المقدس» راهپیمایی کردند.

اراک - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: اجرای 140 طرح آبرسانی کشاورزی با هدف محرومیت زدایی و ایجاد شکوفایی اقتصادی توسط این نهاد انقلابی در نقاط مختلف استان آغاز شد.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است در خصوص معاملات رسمی که پس از لازم‌الاجرا شدن قانون ارتقای اعتبار اسناد رسمی منعقد می‌شوند نسبت به اخذ حق بیمه از طرفین معامله ناقل مالکیت اقدام کند.

باکو - ایرنا - رییس اتحادیه نویسندگان " قلم " جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به توطئه‌های اخیر صهیونیسم بین‌المللی و آمریکا در رابطه با قدس شریف جامعه جهانی بیش از پیش به اهمیت روز جهانی قدس پی می‌برد.

تهران - ایرنا - نهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، از فردا پنج‌شنبه با ثبت‌نام داوطلبان آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکری اصل 75 و 85 را مغایر به قانون اساسی دانست و گفت: اصل 75 موجب کاهش درآمدهای دولت می‌شود و اصل 85 باعث واگذاری اختیارات مجلس می‌شود بنابر این این دو اصل اشکال دارد

مشهد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا حدود 70 درصد باشگاه‌های ورزشی خصوصی در خراسان رضوی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

کرمانشاه - ایرنا - براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان کرمانشاه در اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) در سال 98 رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه فلیندر استرالیا با استفاده از ضایعات، نوعی لاستیک خودترمیمی ساختند که قابل بازیافت دارد.

کابل - ایرنا - رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر، از آمریکا خواسته است که به کسی اجازه ندهد توافق صلح قطر با ناکامی مواجه شود.

تهران - ایرنا - شبکه سی‌ان‌ان در مقاله‌ای با پرداختن به اقدامات خیر دولت دونالد ترامپ در مواجه با ویروس کرونا، با توصیف او به ژنرالی بی‌کفایت، به صراحت اعلام کرد، آمریکایی‌ها بدترین فرمانده را در وخیم‌ترین بحران تاریخ دارند که فقط در فکر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی ونزوئلا طی درخواستی حقوقی تلاش می‌کند بانک مرکزی انگلیس را به پس دادن 930 میلیون پوند از طلای متعلق به خود وادار کند.

مراغه - ایرنا - رییس اداره مسکن و شهرسازی مراغه گفت: 6 طرح ملی و شهرستانی در این حوزه در شهرستان در حال اجراست.

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: دانش‌آموزان مدارس خاص این منطقه کمترین درصد استقبال از بازگشایی مدارس را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه امسال هم در روز جهانی قدس به هر طریقی ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می رسانیم، گفت: ما همیشه در ستیز با ستمگران و حامی مظلومان جهان هستیم.