سه‌شنبه 24 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اسلام‌آباد - ایرنا - شیوع ویروس کرونا در پاکستان تقریبا بخش‌های اعظم درآمدهای داخلی، صادرات، ثبات اقتصادی و صنعت تولید را تحت تاثیر قرار داده تا جایی که دولت برای عبور از این مرحله دشوار بسته حمایتی 8 میلیارد دلاری اعلام کرد اما تازه‌ترین گزارش نهادهای مالی این کشور از آرامش نسبی در بازار سرمایه گذاری مستقیم خارجی پاکستان به رغم شرایط کرونایی خبر می‌دهد.

اراک - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک گفت: دکتر «آبتین عبادی» عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی این دانشگاه در جمع یکصد سرآمد علمی کشور قرار گرفت.

مشهد - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان مسابقه «قصه‌های آسمانی» با انتشار فراخوانی برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آورد.

تهران - ایرنا - مجلس شورای اسلامی مقرر کرد: کلیه عقود و معاملات راجع به حقوق، عین و منافع اموال غیر منقول ثبت شده از قبیل انتقال مالکیت، رهن و اجاره برای مدت بیش از دو سال و همچنین پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد ثبتی به ثبت برسد.

لندن - ایرنا - رئیس مرکز اسلامی انگلیس از مسئولین مراکز اسلامی خارج از کشور خواست: تمامی امکانات خود را برای نشر حداکثری این سخنرانی در فضای مجازی و رسانه‌ای بکار بگیرند تا فرصتی استثائی برای رساندن سخن ولی امر مسلمین بگوش جامعه جهانی و نیز جهان اسلام فراهم گردد.

کرمانشاه - ایرنا - شهردار روانسر با اعلام اینکه برای آسفالت و بهسازی معابر این شهر پنج میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: پتانسیل‌های گردشگری منطقه می‌طلبد که سیمای کلی شهر روانسر به عنواه دروازه اورامانات تغییر کند.

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با اجرا طرح گازدار شدن 2 هزار و 386 واحد صنعتی در استان، گاز طبیعی جایگزین مصرف 37 میلیون لیتر سوخت فسیلی شده است.

شهرری - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه کاهش و کنترل قیمت ها مستلزم همکاری همه جانبه در بخشهای تولید، توزیع و فروشندگان اقلام مورد نیاز مردم است، تاکید کرد: اتحادیه های صنفی و اصناف به عنوان نمایندگان مردم برای کنترل قیمت ها باید فعالانه تر عمل کنند.

پکن - ایرنا - معاون امور بین الملل سازمان ملی زنان چین با ستایش از نقش تاثیرگذار و بالای بانوان ایرانی در فعالیت های مختلف خواستار تقویت و توسعه روابط دو کشور در زمینه امور مربوط به بانوان شد.

تهران - ایرنا - ستاره بسکتبال جهان و تیم لس‌آنجلس لیکرز ضمن تاکید بر برگزاری لیگ (NBA) اظهار داشت: حاضر است حتی بدون حضور تماشاگران به میدان برود.

شیراز - ایرنا - سیمین، سوسن و سیما خردمند خواهران مراقب سلامت در شیراز هستند که با حمایت و دلگرمی خانواده شان، در ماه‌های همه گیری کرونا بیش از همیشه حامی سلامت شهروندان بوده اند و فداکارانه، در این مسیر گام نهاده اند. آنان علاوه بر خدمت در پایگاه های سلامت در مراکز 16 ساعته نیز پذیرای مراجعان هستند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمهید مقدمات راه‌اندازی کلینیک سواد رسانه ای انجام شده و در صورت حمایت مرکز ملی فضای مجازی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فعالان سواد رسانه‌ای، این کلینیک می‌تواند در سالجاری راه‌اندازی شود.

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی، دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام نشدنی برای عصر کنونی و آیندگان دانست و بر بازخوانی، بازشناسی و تدوین نقشه راه بر اساس تجربه‌های دوران دفاع مقدس به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.

قم - ایرنا - روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: یک هزار لیتر مشروب و یک دستگاه تقطیر الکل از یک کارگاه ماساژ در این استان کشف و ضبط شد.

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: نسبت مرگ و میر مادران باردار در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیتی در سال گذشته حدود دو سوم یعنی 60 درصد کاهش داشته است.

تهران - ایرنا - مساله فلسطین و حضور رژیم اشغالگر قدس یکی از مهم‌ترین مسایل مطرح در جهان به شمار می‌رود و بیش از هفت دهه است که رژیم صهیونیستی مشکلات بسیاری برای جهان اسلام و به ویژه مردم فلسطین ایجاد کرده اما حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی و عدم اتحاد در میان مسلمان درباره این موضوع مانعی جدی برای بیرون کردن رژیم صهیونیستی از فلسطین بوده است.