جمعه 7 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

وزیر علوم با اشاره به اینکه هنوز هم در کشور با کمبود خوابگاه مواجه هستیم گفت: در برخی دانشگاه‌های شهرستانی، امکانات خوابگاهی وجود ندارد و همه خوابگاه‌ها استیجاری هستند. صندوق رفاه دانشجویان از پروژه‌های خیرین در این حوزه استقبال و حمایت می‌کند و بسترهای خوبی برای همکاری فراهم کرده است.

امکان ثبت نام دانشجویان روزانه غیربومی شاغل به تحصیل سنواتی برای نیم سال دوم تحصیلی در خوابگاههای دانشگاه تهران فراهم شد.

تداوم حمله روسیه به اوکراین، نقشه همکاری‌های علمی میان روسیه با سایر کشورها را دگرگون کرده است.

محققان دانشگاه پکن چین در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند بیماری آسم خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

از آنجا که مقاومت دارویی و ظهورعفونت‌های جدید در حال تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای بهداشت جهانی است، تقاضا برای انواع جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها رو به افزایش است و اکنون محققان به نتایج جدیدی دست یافته‌اند.

بعد از گذشت بیش ار دو سال از شیوع کرونا در ایران، با تصمیم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از اواسط فروردین به صورت حضوری برگزار می‌شود. دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران نیز یکی از دانشگاه‌هایی است که به این تصمیم تن داده و حالا بعد از مدت‌ها حضور دانشجویان را در محیط آموزشی تجربه می‌کند. در این ویدئو گوشه‌هایی از مراسم آغاز دوباره آموزش...

"کلیت کی"(Cleat Key) یک ابزار نوآورانه برای قرار گرفتن پای دوچرخه سواران در زاویه مناسب روی پدال است که عملکرد بهینه دوچرخه‌سوار را به ارمغان می‌آورد.

دانشمندان پس از چندین سال تحقیق درباره جو نپتون، موفق به ثبت تغییرات شگفت انگیزی در دمای نپتون شده‌اند.

شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی را در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد کرد.

کمپ سرمایه‌گذاری تخصصی میان استارت‌آپ‌های ایرانی و کنیایی آغاز شد و تا 24 اردیبهشت ادامه دارد و طی آن تیم‌های فناور با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه سرمایه گذاری آشنا می‌شوند.

پذیرفته شدگان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از روز پنج شنبه 25 فروردین ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری "Ph.D" (نیمه‌متمرکز) سال 1401 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

با توجه به روند افزایش ابتلا به کووید -19 در آمریکا، برخی از دانشگاه‌های این کشور استفاده از ماسک را مجددا اجباری اعلام کردند.

یک گزارش جدید می‌گوید، هیدروژن برای گرمایش زمین 11 برابر بدتر از کربن دی‌اکسید (CO2) است.

نشست مجازی "بررسی سیاست‌های پیشگیری و مقابله با سوء رفتارهای علمی"، روز شنبه، 27 فروردین ماه جاری برگزار می‌شود.

اولین خورشیدگرفتگی سال 2022 کمتر از یک ماه دیگر رخ می‌دهد ولی از ایران قابل رویت نخواهد بود.