جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

شرکت "آمازون" در راستای کمک کردن به مقابله با تغییرات اقلیمی قصد دارد از دستیار صوتی "الکسا" برای افزایش درختکاری استفاده کند.

محققان به تازگی دریافته‌اند که چرا یک ترکیب گرفته شده از "قارچ‌های جادویی"، مغز انسان را برای تسکین افسردگی تحریک می‌کند.

ناسا در حال آماده‌سازی فضاپیمایی است که به سیارکی غنی از فلز سفر خواهد کرد تا آن را بررسی کند.

ان‌اف‌تی های (NFT) ایجاد شده توسط "اسکات کلی"(Scott Kelly)، فضانورد سابق ناسا در حمایت از اوکراین با قیمتی بیش از 500 هزار دلار به فروش رفت.

چین با یک ماهواره جدید که 10 تا 15 برابر قدرتمندتر از تلسکوپ "کپلر" ناسا خواهد بود، به رقابت برای یافتن شبیه‌ترین سیاره فراخورشیدی به زمین که قابل سکونت باشد، می‌پیوندد.

تمام‌متن 309 هزار و 221 پایان‌نامه و رساله پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) را 285 هزار کاربر، بیش از یک میلیون بار در سال تحصیلی 1399-1400، دریافت کردند.

براساس گزارشی از ان‌بی‌سی (NBC) یکی دیگر از زیرساخت‌های فضایی اوکراین مورد حمله قرار گرفته است و احتمال قطع شدن دسترسی اوکراین به جی‌پی‌اس وجود دارد.

یکی از گیاهانی که کم و بیش برای بهبود وضعیت گوارشی افراد توصیه شده، خاکشیر است که گیاهی علفی یک ساله یا دو ساله و از تیره شب بو می‌باشد.

پژوهشگران هلندی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که شاید بتوان باکتری‌ها را ترغیب کرد تا از متان برق تولید کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از مجاز شدن بیش از 137 هزار داوطلب در آزمون دکتری سال 1401 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: در نهایت حدود 24 هزار نفر در این آزمون پذیرفته خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیئت تعیین صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها، ریاست 6 رئیس دانشگاه را تأیید کرد، گفت: این دانشگاه‌ها شامل "دانشگاه ایلام"، "دانشگاه شیراز"، "دانشگاه تربیت مدرس"، "دانشگاه صنعتی کرمانشاه"، "دانشگاه صنعتی اصفهان" و "دانشگاه اصفهان" از جمله این دانشگاه ها هستند.

فرآیند سرد کردن یکی از ابزارهای تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال انجام است اما چرا این ابزار حساس باید تا حد بسیار زیادی سرد شود آن هم در حالی که فضا به خودی خود مکان سردی است.

دستاورد محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران بر روی جلد مجله معتبر JPC یکی از باسابقه‌ترین مجله‌های انجمن شیمی آمریکا (ACS) نقش بست.

یک کاربر یوتیوب ادعا کرده است که توانسته خودروی دیزلی خود را با روغن سوخته رستوران‌های فست فود راه بیاندازد.

اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون مقطع دکتری (Ph.D) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اردیبهشت ماه 1401 اعلام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل های علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی موجب تحول و توسعه می شود، گفت: همکاری و تعامل روزافزون بین ادارات کار و جهاددانشگاهی در راستای خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی شکل گیرد.