سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

ثبت‌نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی از امروز پنجشنبه (25 فروردین ماه 1401) آغاز شد.

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز آغاز شد.

در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور برگزیدگان بخش‌های دانشجویی، اساتید و کارکنان در رشته‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌گیری از فناوری پلاسما سیستم تصفیه و پیش تصفیه آب و فاضلاب را در کشور توسعه و تجاری سازی کرده است.

در جلسه اخیر شورای دانشگاه علم و صنعت ایران، راه‌اندازی سه رشته / گرایش در مقطع دکترای تخصصی به تصویب رسید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه از سال آینده کنکور بدون کاغذ برگزار می شود، گفت: از سال 1403 با تحقق این نوع آزمون، هر داوطلب می‌تواند هر یک ماه یا دو ماه یک بار به صورت آزمایشی در رقابت‌های علمی شرکت و شانس خود برای حضور در دانشگاه مورد نظرش امتحان کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست اعضای هیات علمی جوان تأکید کرد: همه ما در یک جبهه مشغول مبارزه هستیم و شما نباید به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه، خود را کنار بکشید. باید جایگاهتان را بگیرید. شما برای رسیدن به جامعه ایده‌آل و دانشگاهی که جذب نخبه می‌کند، باید فرهنگ را عوض کنید و دانشگاه را به سمتی ببرید که نخبه‌پرور شود و مشکلات مردم را حل کند.

محققان در پژوهشی به موانع کنترل وزن در مادران باردار کم برخوردار جامعه پرداخته‌اند که نتایج آن نشان می‌دهد چهار موضوع از جمله بارداری ناخواسته و پرخطر و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و کانال‌های اطلاعاتی نامعتبر در این میان نقش دارند.

یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا اخیرا اظهار کرده ربات‌های کوچکی توسعه داده که می‌توانند به اعماق مغز انسان فرستاده شوند تا اختلالاتی را که با روش‌های دیگر قابل دسترس نیستند، درمان کنند.

فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در حال آزمایش لباس‌های فضایی مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده داخلی هستند که در برابر گرمای فضا مقاومت ایجاد می‌کنند.

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس سال 1400 دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی برای تکمیل کادر آزمایشگاهی خود دعوت به همکار می‌کند.

مهلت ثبت درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد دانشگاهی الکترونیکی (مجازی) امروز پنجشنبه (25 فروردین) به پایان می‌رسد.

دانشمندان از دورریز پوسته یا سبوس برنج استفاده کرده‌اند تا یک LED نقطه کوانتومی دوستدار محیط زیست تولید کنند.

در این شماره از بسته اخبار علم و فناوری ایسنا، خبرهایی از چگونگی تأثیر قارچ جادویی در درمان افسردگی، شناسایی بزرگترین دنباله‌دار رصد شده توسط هابل، تشخیص زودهنگام سرطان با ردیابی تومورها و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

دانشگاه کیوتو ژاپن اعلام کرد که از دانشجویان آسیب دیده جنگ اوکراین استقبال می‌کند و آنها را می‌پذیرد.