شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری کردستان فناوری‌ای را توسعه دادند که بر اساس آن می‌توان مواد ضدعفونی‌کننده برای همه کاربردهای خانگی تا صنعت تولید کرد.

پژوهشگران آمریکایی، اثرات موفقیت‌آمیز کاربرد لیتیوم را در افزایش طول عمر مگس‌های میوه و کرم‌های لوله‌ای و بهبود عملکرد کلیه آنها نشان داده‌اند.

نشست اعضای فراکسیون اقتصاد دانش بنیان با فعالان این حوزه، چهارشنبه 24 فروردین در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نشست سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریس‌جمهور، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر کشاورزی و غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم حضور داشتند. پیش از این نشست اعضای این فراکسیون، ستاری و برخی از فعالان اقتصادی از نمایشگاه ایران ساخت بازدید کردند.

دومین همایش روز ملی منابع انسانی در جهاد دانشگاهی صبح چهارشنبه (24 فروردین) در ساختمان پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار و طی آن از جهادگران شاخص در پیشبرد اهداف مدیریت منابع انسانی جهاد دانشگاهی تقدیر شد.

رئیس دانشگاه تهران به نقش خانواده‌ها در زمینه رعایت هنجارها و شئونات متناسب با فضای دانشگاهی توسط دانشجویان اشاره کرد و گفت: نقش خانواده‌های دانشجویان در تحقق راهبرد و شعار اصلی دانشگاه دارای اهمیتی بالایی است و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز آماده پاسخگویی، همکاری و تعامل با خانواده دانشجویان هستند.

ثبت نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی فردا پنجشنبه 25 فروردین ماه پایان می‌یابد.

سرپرست دانشگاه پیام نور افزایش بودجه فرهنگی را از اولویت سال جاری در دانشگاه دانست و گفت: تلاش ما این است که با افزایش بودجه فرهنگی، امکان رشد جنبه های فرهنگی، دینی وارزشی دانشجویان را با مشارکت در فعالیت های فرهنگی ارتقا دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر حسن زمانیان را به عنوان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منصوب کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه انتظار داریم قوانین و شئونات خوابگاه رعایت شود، گفت: دانشجویان بومی نیازمند نظارت بیشتری هستند و دانشگاه در این زمینه نظارت می کند وظایف خود را انجام می‌دهد.

پژوهشگران آمریکایی سعی دارند از الکتریسیته به عنوان درمانی برای سرطان استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام نیاز امروز جامعه را آموزش‌های اثربخش و ایجاد بهره‌وری عنوان کرد و گفت: نهادهای علمی و دانشگاه‌ها باید در این راستا گام‌های اساسی بردارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: جهاد دانشگاهی به واسطه‌ی مرکز رویان می‌تواند نقش موثری در سلامت زنان و کاهش ناباروری داشته باشد.

در پی انتشار خبر "ماجرای «اخراج» دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی چه بود؟" روی خروجی خبرگزاری ایسنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات توضیحاتی را در خصوص این خبر ارائه داد.

در دومین همایش روز ملی منابع انسانی در جهاددانشگاهی تاکید شد: بحث توجه به منابع انسانی برای یک روز و یک برهه نیست؛ موضوعی است که باید مورد توجه تمام آحاد یک سازمان قرار بگیرد. اگر مدیر یک سازمان قصد دست یافتن به اهدافش را دارد قاعدتاً باید منابع انسانی را به دید سرمایه انسانی نگاه کند.

رییس سازمان امور دانشجویان بر اهتمام جدی دولت سیزدهم به جایگاه دانشگاه‌ها و دانشجویان تاکید کرد و گفت: توجه دولت ها به این نهاد بزرگ علمی کشور، عامل رشد و توسعه و خودکفایی خواهد بود.

رصدهای جدید تلسکوپ فضایی هابل تایید می‌کند که یک دنباله‌دار غول‌پیکر، بزرگ‌ترین دنباله‌داری است که تاکنون دیده شده است.