یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

مقاله اعضای هیات علمی دانشکده طب ایرانی با موضوع داروهای گیاهی قلب و عروق در مجله اروپایی قلب منتشر شد.

نشست مشترک معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌منظور بررسی فرصت‌های همکاری فی‌مابین برگزار شد.

ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندان پزشکی سال 1400 از امروز یکشنبه 23 خرداد آغاز شد.

بر اساس تفاهم صورت گرفته مقرر شده است برای حمایت از پروژه های تحقیقاتی مشترک ایران و چین تا سقف دو میلیون یوآن هزینه شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری از فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن -65" منتشر کرده است.

یک زن آمریکایی با وجود سال‌ها اعتیاد،‌به زودی از یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان یعنی دانشگاه واشنگتن فارغ‌التحصیل می‌شود.

دبیر میز آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به بهره‌برداری کشورهایی چون ترکیه و عربستان از ظرفیت‌های صادراتی کشور کنیا، گفت: در این میان جای شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره برداری از ظرفیت‌های این کشور خالی است که با مذاکراتی که شده، به زودی خط هوایی مستقیم میان دو کشور ایجاد خواهد شد.

در حالی که بیشتر محققان بر روی سیاراتی شبیه به زمین حیات را جستجو می‌کنند اما ممکن است روزی حیات را در مکانی که تصور نمی‌کردیم بیابیم.

پژوهشگران اسپانیایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که نانومواد مبتنی بر کربن می‌توانند درمان امیدوارکننده‌ای برای کووید -19 باشند.

دو استاد دانشگاه علم و صنعت به عنوان عضو هیئت‌تحریریه یک ژورنال معتبر مهندسی انتخاب شدند.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق سیستمی برای تفسیر تصاویر سی‌تی اسکن بیماران مبتلا به بیماری‌های ریوی و تشخیص سریع کووید -19 طراحی کردند.

یک بنیاد پیوند عضو ایتالیایی جعبه‌ای مجهز به حسگر سفارش داده است تا انتقال اعضا و بافت‌ها را بهبود بخشد.

دومین همایش بین المللی علوم کواترنر، چهاردهم الی شانزدهم شهریور سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

یک فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علم "نیچر" هشدار می‌دهد که ارتباط با بیگانگان می‌تواند بر تمام حیات روی زمین مهر پایان بزند و شاید ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، دست از تلاش برای ارتباط گرفتن با آنها برداریم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از اشتغال بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد و گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری، مهم‌ترین بستر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

مرحله مصاحبه مجازی آزمون دکتری سال 1400 دانشگاه الزهرا فردا آغاز می‌شود.