پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

نشست "هنر انقلاب؛ دیروز، امروز، فردا، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، برگزار شد.

فعالیت خورشید بسیار سریع‌تر از آنچه دانشمندان پیش‌بینی می‌کردند، در حال افزایش است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خواستار ارائه ظرفیت‌های اقتصاد فرهنگی استان به روستاها و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها با هدف مهار مهاجرت از روستا به شهر شد.

بررسی جدید پژوهشگران "مؤسسه کارولینسکا"، ایده جدیدی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به درمان بیماری التهابی روده کمک کند.

پنجمین مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی نور به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به نام دانشمند بزرگ جهان اسلام ابوریحان بیرونی برگزار می‌شود؛ این دوره از مسابقه شامل ساخت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای در دو محور علمی عمومی و ویژه است.

سرپرست داشگاه علوم پزشکی قم گفت: طیف کاری جهاددانشگاهی بسیار گسترده است و در زمینه‌های مختلفی امکان همکاری وجود دارد.

محققان دانشگاه "وریج" آمستردام در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند با استفاده از جراحی "جت آب"(واتر جت) می‌توان اسکارهای ناشی از سوختگی را بهتر درمان کرد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بزرگترین زمین‌لرزه تاریخ 3800 سال پیش شمال شیلی را لرزانده و سونامی بزرگی را ایجاد کرده که تا بیش از هشت هزار کیلومتر را درنوردیده و به نیوزلند رسیده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به افت آموزشی، مهارتی و پژوهشی دانشجویان بدلیل غیر حضوری بودن کلاس های آموزشی، گفت: آموزش حضوری در اغلب دانشگاه ها از چهاردهم فروردین از سر گرفته شده است.

فضانوردان ماموریت آرتمیس با ناوگانی از وسایل نقلیه براق جدید که به تازگی توسط این آژانس فضایی رونمایی شده است، به سمت موشک سامانه پرتاب فضایی (SLS) خواهند رفت.

خرس‌های آبی (tardigrades) به عنوان یکی از سرسخت‌ترین موجودات زمین شناخته می‌شوند اما به نظر می‌رسد دانشمندان نقطه ضعف این موجودات را پیدا کرده باشند.

مهلت انتخاب رشته بیش از 137 هزار آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش امروز پایان می یابد.

حسینی در خصوص هم افزایی و همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

مدیر شعبه علوم پزشکی اظهار کرد: تفاوت مرکز ناباروری ما با مراکز رشد این است که کار را از ایده پردازی و پرورش آن و با تیم سازی دانشجویان شروع و بعد دانشجویان محصول خود را ارائه می کنند اما مراکز رشد اغلب از یک محصول شروع و بعد آن را به دانش بنیان تبدیل می کنند لذا ما یک قدم عقب تر هستیم و به این معنا سعی کردیم فاصله مراکز رشد و دانشجویان را کمتر کنیم.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی از تصویب آیین نامه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی خبر داد و گفت: آیین نامه افزایش 20 درصد ظرفیت آموزش پزشکی، تدوین و توزیع ظرفیت مصوب به تفکیک دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم شده است.

مدیرگروه پژوهشی مطالعات نظری علم، فناوری و نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، ضمن بررسی سیاست‌های پیشگیری و مقابله با سوءرفتارهای علمی در چند کشور منتخب به بررسی میزان موفقیت این کشورها پرداخت.