شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در نشست با رؤسای دانشگاه‌های داروسازی مستقر در تهران، گفت: از ظرفیت دانشکده‌های داروسازی در تحقیقات حوزه سلامت در راستای شعار سال و کاهش هزینه‌های درمان استفاده شود.

«رفتن که دلیل نمی‌خواد، موندنه که دلیل می‌خواد؛ آدم وقتی دلیلی برای موندن نداره ول می‌کنه میره». شاید خیلی‌هایمان چنین جملاتی را از بارها شنیده باشیم. خیلی از این مسافران و مهاجران، نخبگانی هستند که همواره نسبت به کمبود امکانات و محدودیت‌ها انتقاداتی داشته‌اند و خیلی از نقدهایشان هم البته درست است و اغلب آنها بخاطر مشکلاتی در داخل کشور، مهاجرت می‌کنند؛ اما کسانی هم هستند که پس از مدتی...

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره پیشنهاد آموزش‌وپرورش استان مبنی بر راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته به سازمان‌ها، برای این منظور اعلام آمادگی و اضافه کرد: جای خالی این هنرستان با توجه به قابلیت‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی شعبه استان احساس می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: دانشجو مطالبه‌گر است و وظیفه و رسالت دانشجویان در کنار تحصیل همین مطالبه‌گری و خواستن است و محیط فرهنگی جهاددانشگاهی و تشکل‌های دانشجوی بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری می‌باشد.

مدتی است که در کشور ما، والدین برای به دنیا آوردن فرزند خود در روز و تاریخی خاص، علاوه بر تحت فشار گذاشتن پزشکان، خطرات و دردسرهای بسیاری را نیز برای خود و فرزندشان به جان می‌خرند. محققان کشور در پژوهشی نشان داده‌اند که چنین کاری علاوه بر تبعات سلامتی، می‌تواند واجد تبعات حقوقی نیز باشد.

امروز، ملایر میزبان دکتر محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین استانی است و با حضور وزیر علوم و استاندار همدان، هشت پروژه با اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان در شهرستان ملایر افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

دانشگاه تربیت مدرس فهرست اسامی پذیرفته شدگان دوره‌های استعدادهای درخشان (پذیرش بدون آزمون) در دوره کارشناسی ارشد 1401 این دانشگاه را اعلام کرد.

پروفسور مهدی گلشنی، چهره ماندگار فیزیک، دارنده نشان درجه یک دانش، بنیان‌گذار گروه فلسفه علم و استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف معتقد است «در خواب غفلت بوده‌ایم و دلیل عمده این موضوع، عدم رعایت شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها و از سوی دیگر، بی‌توجهی به نیازهای ملی است. باید در علم هم سهم مهمی داشته باشیم، اما فقط با تعداد مقاله‌ها پُز می‌دهیم.»

بالا و پایین پریدن "پروفسور بالتازار" بعد از یک اختراع موفقیت‌آمیز، سفر به اعماق دریاها برای آشنایی با موجودات دریایی، یا همراه شدن با یک قطره آب در مسیر سفر از دل یک ابر تا عمق زمین، بخشی از خاطرات کودکی خیلی از بچه‌های دیروز را شکل می‌دهند؛ کارتون‌هایی که اولین دریچه به سوی آشنایی با مباحث علمی بودند.

یک مهندس که تنها با یک دست متولد شده است، با بطری‌های پلاستیکی یک پروتز به قیمت 800 دلار ساخته است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به استفاده از آموزش مجازی در ایام شیوع کرونا طی دو سال گذشته گفت: دانشجو نیازمند تعامل با اساتید و دیگر دانشجویان است و ایجاد ارتباط متقابل و انتقال مفاهیم علمی صرفاً با برگزاری کلاس‌های مجازی میسر نبوده و نیست.

نتایج مطالعات 17ساله محقق ایرانی دانشگاه "اشتوتگارت" نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، کشور 211 میلیارد متر مکعب آب از دست داده و به اعتقاد وی در راس همه عوامل موثر بر این رخداد، "عدم مدیریت منابع آبی" قرار دارد. این محقق همچنین اعلام کرد دنیا با افزایش پوشش‌های گیاهی این آب‌ها را به منابع زیر زمینی وارد می‌کند ولی در ایران جنگل‌ها و مراتع از بین می‌رود و ساختمان سازی می‌شود، در نتیجه...

مهلت ثبت نام متقاضیان جهت شرکت در آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 1401 امروز جمعه 26 فروردین ماه پایان می‌یابد.

اولین خدمه کاملا خصوصی که چند روز قبل به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند، آزمایش‌های علمی خود را در این ایستگاه آغاز کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی از ابتدا برای وحدت مسلمانان بوده تاکید کرد: جریان دانشگاهی یکی از تکالیف خود را باید ارتباط با دیگر نقاط جوامع اسلامی داشته باشد.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام در نخستین "جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور" مهر ماه امسال پایان می یابد، گفت: این جشنواره در حوزه سلامت روان و جسم و تعهد به تلاش جهت ارتقاء شاخص های سلامت با ضرورت و اهمیت موضوع سلامت در جمعیت دانشجویی و دانشگاه های کشور برگزار می شود.