سه‌شنبه 1 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از افتتاح پروژه تکمیل پیست دوچرخه سواری مجموعه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: گردشگران و شهروندان می توانند لذت پیاده روی و دوچرخه سواری از دریاچه تا جنگل را در باغ راه آسمان تجربه کنند.

شهردار تهران خبر از تکمیل پروژه های منطقه 22 با اعتباری بالغ بر 121 میلیارد تومان خبر داد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش به تشریح برنامه‌های حوزه پژوهش پرداخت.

منابع بیمارستانی در عراق روز گذشته (سه‌شنبه) از ابتلای پنج شهروند این کشور به نوعی عفونت قارچی موسوم به «موکورمایکوزیس» خبر دادند که گفته می‌شود با بیماری کووید19 مرتبط است و در دوران همه گیری کرونا، موارد ابتلا به آن برای نخستین بار در هند گزارش شد.

الگوی جدید محققان دانشگاه منچستر انگلستان راهکاری برای جلوگیری از کاهش شنوایی افراد مسن با توجه به نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی در جوانی ارائه کرده است که می‌تواند در 466 میلیون فرد در سراسر جهان که بیشتر مسن و با مشکل کم‌شنوایی مواجه هستند، تاثیرگذار باشد.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد: درصورتیکه دمای هوا بیش از 1.5 درجه سانتیگراد افزایش پیدا کند، گونه های مهم جانداران در معرض تهدید قرار می گیرند.

یک مقام ارشد وزارت کار افغانستان اعلام کرد که یک میلیون کودک در این کشور معتاد هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت و رییس ستاد مرکزی اجرایی هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در پایان زمان ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات نظام پزشکی، آمار اولیه ثبت نام شدگان را اعلام کرد.

یونیسف به‌تازگی تعداد کودکان دچار سوءتغذیه شدید در هائیتی در سال 2021 را به بیش از 86 هزار نفر اعلام کرده است. همه‌گیری کرونا، افزایش خشونت و جرم و الگوهای شدید آب و هوایی در این کشور از علل این مساله هستند. این آمار در سال گذشته میلادی 41 هزار نفر اعلام شده بود. هائیتی فقیرترین کشور در میان کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی است. بیش از 60 درصد جمعیت این کشور در فقر و تنگنا زندگی می‌کنند....

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت: استفاده از سربرگ مراکز جهت درج نسخه در مواردی که بیمه شدگان سازمان فاقد دفترچه درمانی بوده و یا اینکه اوراق سفید دفترچه آنان به اتمام رسیده باشد، از 18 فروردین بلامانع است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا نیز در برخی مناطق کاهش خواهد یافت.

نمایشگاه مجازی تهران 1400 با موضوع عملکرد مدیریت شهری تهران بر آن است که در پایان یک دوره دیگر مدیریت شهری که نقطه عطف و گذری برای این دوران به حساب می‌آید به ثبت و ضبط رویکردها و فعالیت‌های شاخص این حوزه بپردازد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) دومین واکسن کروناویروس ساخت چین را تایید کرد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از انجام عملیات آبخیزداری در یک میلیون و 200 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبرداد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی امروز (12 خردادماه) در برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

یک فعال حقوق کودکان با بیان اینکه دولت متولی و مجری اصلی احقاق حقوق کودکان است، گفت: توجه به آموزش کودکان، ترویج حقوق و حمایت همه جانبه از آنها از مهم‌ترین مطالباتی است که می‌توان از دولت آینده برای کودکان متصور شد.