چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

غرق شدن یک کشتی باری در آبهای سریلانکا نگرانی هایی را در مورد وقوع فاجعه زیست محیطی دریایی به همراه داشته است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار تخصیص هر چه سریع‌تر اعتبار آبخیزداری به این سازمان شد و گفت: در نیمه دوم سال امکان اجرای پروژه‌های آبخیزداری وجود نخواهد داشت.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: میزان اعمال قانون در طرح محدودیت تردد برای شهرهای گروه قرمز مبلغ یک میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی به میزان پانصد هزار تومان است.

آیین رونمایی از نخستین اتوبوس برقی کشور، چهارشنبه 12 خرداد ماه در پایانه اتوبوسرانی انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد. تمام قطعات این اتوبوس برقی تولید داخل است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از نمادهای معیشت مردم وضعیت منابع آبی است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کمتر از آن صحبت می کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 به برخی ابراز نگرانی ها درباره نبود بعضی واکسنهای کرونا برای تزریق دوز دوم آن در کشور، پاسخ داد.

توافق‌نامه همکاری بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و بیمارستان فوق تخصصی میلاد باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود طرفین برای افزایش میزان آمادگی در مقابله با سوانح و بحران‌های احتمالی منعقد شد.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش، مدیران مدارس را در انتخاب نوع پوشاک ویژه دانش آموزان آزاد دانست و خواستار ارئه چارچوب منطقی برای این امر شد.

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است که طی یک دوره 12 ساله، سالانه ده ها هزار زن به دلیل علائم فیبروم یا رشد تومورهای خوش خیم در عضله رحم به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه می کنند.

فرماندار راور گفت: زلزله 4.6 ریشتری راور تاکنون خسارتی نداشته است.

هنوز از مبلغ فروش اوراق مشارکت سال 1398 برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت، حدود 220 میلیارد تومان آن باقی مانده و تلاش مدیران شهرداری آن است که با رفع موانع موجود و آزاد سازی این مبلغ، پرونده اوراق مشارکت سال 1398 بسته شود.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره بیماری قارچ سیاه، افراد در معرض خطر آن و همچنین عدم ارتباط آن با کرونا، توضیح داد.

درپی استشمام بوی نامطبوع در اواخر فروردین ماه سال جاری در شهر جدید پرند، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: قوی‌ترین احتمال برای منشا بوی نامطبوع شهر پرند رودخانه شور است و در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار می‌شود دستگاه‌ها نظرات فنی خود را به‌صورت مکتوب به بخشداری ارائه می‌کنند تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از رونمایی گزارش وضعیت فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته خبر داد.

2 راس مرال یا گوزن قرمز ایرانی در پناهگاه حیات وحش بوستان ملت متولد شدند.

ورود به شهرکی تنگ و فراموش‌شده، با آدم‌هایی که انزوا، اندوهی کهنه و حس بی‌اعتمادی در نگاه‌هایشان موج می‌زند، از آن اتفاقاتی است که فکرش تا مدت‌ها گوشه‌ای از ذهنت جا خوش می‌کند و آزارت می‌دهد. شهرک جذامی‌های مشهد فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد، اما سکوت، رنج و عزلت تنها آواهایی است که از زندگی‌آنها به گوش می‌رسد.