چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: مواردی مانند مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده، به هیچ عنوان مبنای علمی نداشته و ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد و صحبت‌های روز گذشته به هیچ وجه به معنی تایید این خاصیت به دنبال عارضه واکسن نیست.

کارشناسان رفتارهای مجرمانه معتقدند که نابودکنندگان خانواده (خانواده‌کش‌ها) اغلب در تلاش هستند تا خانواده خود را از حقارت، فاجعه واقعی یا خیالی مصون نگه دارند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (13 خردادماه) در شرایط قابل قبول است اما در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای پنجشنبه (13 خرداد) و جمعه (14 خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد برای سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (13 خرداد) به بیش از 172 میلیون و 426 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 706 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 34 میلیون و 154 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به ادعای خاصیت آهنربایی واکسن‌های کرونا، گفت: بدن برخی افراد می‌تواند کم و بیش فلزات بخصوص آهن را به خود جذب کند و این موضوع هیچ ربطی به واکسن ندارد.

غول صنایع غذایی، نستله اعلام کرد که پس از ارائه سند داخلی که در سراسر جهان خبرساز شده است در تلاش است تا راهبرد جدید بهداشتی ایجاد کند. بر اساس این سند تقریبا دو سوم محصولات شرکت نستله فاقد ارزش تغذیه هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از پایش بیش از 338 هزار نفر در مبادی مرزی کشور خبر داد.

یوهانس کوآاس، استاد هواشناسی نظری دانشگاه لایپزیگ آلمان، میزان ابرهای سیروس ناشی از هواپیما را در طول قرنطینه سخت جهانی بین مارس و مه 2020 بررسی و مقادیر آن را با مقادیر مربوط به مدت مشابه سال‌های گذشته مقایسه کرد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طی روزهای گذشته جلساتی را با ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) داشتیم و در مورد فضاسازی و تبلیغات در سطح شهر با ستاد و مناطق مختلف تهران هماهنگی کردیم تا پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون فنی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به پاندمی کرونا و تعطیلی دوره‌ای برخی مشاغل پزشکی در سال گذشته، سه درخواست سازمان نظام پزشکی در حوزه مالیات پزشکان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه مالیات پزشکان چند درخواست داریم؛ اولا زمان ارائه اظهارنامه تمدید شود، دوم اینکه رقم مکانیزم تبصره ماده 100 افزایش یابد و سوم اینکه برای امسال و سال آینده ضرایب مالیاتی فعال شده و بتوانیم با...

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران آخرین جزئیات از انتخابات نظام پزشکی استان تهران را تشریح کرد.

هفتمین دوره مسابقات دانش آموزی"دانش مغز" در زمینه علوم اعصاب نیمه دوم تیرماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

بیماران مبتلا به کرونایی که در خانه ایزوله هستند باید دو نکته را رعایت کنند تا ویروس کرونا مجددا وارد ریه هایشان نشود.

فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی قاره آسیا است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و عواملی از جمله تخریب زیستگاه، شکار غیر مجاز و برخی دیگر از فعالیت‌های انسانی باعث کاهش جمعیت آن طی سال‌ها شده است.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ضمن درخواست از نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری برای اعلام برنامه مشخص خود در حوزه سلامت روان مردم؛ تشکیل «کمیته مقابله با عوارض روانی کرونا» را مهم‌ترین مطالبه این سازمان از دولت سیزدهم دانست.