چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

قلیان کشیدن به روش استفاده از دخانیات اشاره دارد که در آن دود قبل از رسیدن به دهان مصرف کننده از آب عبور می‌کند و همین امر برای برخی این تصور را ایجاد می‌کند که ضرر آن در هنکام گذر از آب کاهش می‌یابد و از سیگار سالم‌تر می‌شود. این در حالی است که دود دخانیات حاوی بیش از 7000 ماده شیمیایی است که حداقل 250 مورد از آن مضر و حداقل 69 مورد از آن به عنوان عامل سرطان شناخته شده است.

این صحنه را همه‌مان دیده‌ایم: ترافیک بزرگراه سنگین و صف ماشین‌ها طولانی است. به محض اینکه جایی باز می‌شود، بعضی راننده‌ها امان نمی‌دهند، سریع فرمان را می‌چرخانند تا خودشان و ماشینشان را در جای خالی که تازه باز شده جا دهند و به این ترتیب مدام از این خط به آن خط می‌روند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه اداره کل ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در سال 1400 را اعلام کرد و گفت که از ابتدای مهر 99 تا کنون 6635 شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است.

بیماری دیابت می تواند موجب بروز عوارض طولانی مدت در بیشتر بافت های بدن شود بویژه اگر سطح قند خون به درستی کنترل نشود و میزان آن برای مدت زمان طولانی تا چندین سال، بالا بماند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از ورود این سازمان به حریق گسترده در پالایشگاه تهران خبر داد.

متهم به قتل معاون فرهنگی مجموعه حرم امامزاده صالح (ع) دستگیر شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پایتخت از اجرای ممنوعیت تردد در مسیر اختصاصی ورودی پالایشگاه تهران خبر داد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور تاکیدکرد: مطابق قانون، هر گونه استفاده از اموال و امکانات شهرداری ها و دهیاریها و شوراها در راستای حمایت از نامزدان، گروه ها، احزاب در انتخابات پیش رو ممنوع و تخلف است و ضرورت دارد دفاتر امور شهری و روستایی استانداری ها با همکاری تمامی مراجع و واحدهای نظارتی و استفاده از کلیه ظرفیتها، اقدامات پیشگیرانه پیرامون اینگونه فعالیت ها را به عمل آورند....

از ساعاتی قبل دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران، در مناطق وسیعی از پایتخت مشاهده شد. مدیرکل مدیریت بحران تهران، از کسانی که از مناطق جنوبی تردد می‌کنند خواسته مسیر منتهی به پالایشگاه را تخلیه کنند. به گفته او، حادثه احتمالا بر اثر نشت یکی از خطوط انتقال داخل پالایشگاه رخ داده و چون همراه با حریق بوده، دود گسترده‌ای ایجاد کرده است و حادثه هم فعلا تلفات جانی نداشته اما هنوز...

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام 10 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داد.

عصر چهارشنبه 12 خرداد، یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در پالایشگاه تهران دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: پیامک ها و نوبت دهی تزریق واکسن براساس جدول برنامه ریزی شده ای که طرف های تامین کننده واکسن برای ما تعیین کرده و توافق شده، خواهد بود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: درخت «ون» امکان رویش تا 2500 متری سطح دریا را دارد که سطح این ارتفاع در شرایط فعلی و به علت گرم شدن زمین 400 تا 600 متر افزایش یافته که این موضوع یک اعلام هشدار است

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان مراجعه برای تزریق دز دوم واکسن کووید19 از طریق سایت رسمی وزارت بهداشت و همچنین پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

معاون امور جنگل، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مطرح کرد: شش میلیارد مترمکعب معادل 40 درصد از آب کشور توسط پوشش گیاهی زاگرس ذخیره و به تدریج آزاد می شود بنابراین با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه نیمه خشک و خشک باید برای حفظ این جنگل ها بیش از گذشته تلاش کرد

با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری تهران از کتابچه مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی چیتگر رونمایی شد.