سه‌شنبه 1 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

یک مطالعه پزشکی نشان می دهد از هر 10 نفری که در آلمان به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، یک نفر دچار عوارض بلندمدت این بیماری است.

اداره کل امور شاهد و ایثارگران وازرت آموزش و پرورش اعلام کرد که پیش ثبت نام رسمی پایه اول مدارس شاهد از این پس قابل انجام است و پیش ثبت نامهای قبل از تاریخ 12 خرداد فاقد اعتبار است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی، نماد اعتماد را جعل کرده بود خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 15 میلیارد ریال کفش های کتانی قاچاق در یک ساختمان در "کهریزک" خبر داد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری عامل شرارت و چاقوکشی در غرب تهران خبر داد.

سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع موج تا 2.5 متر در دریای خزر خبر داد و نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه با قایق‌های سبک و تفریحی توصیه کرد.

وزیر بهداشت در چهارمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای اکو عنوان کرد: امروز می بینیم که عبارت "هیچ کس در امان نیست تا همه درامان باشند "تنها در پشت درهای بسته جلسات و کنفرانسها باقی مانده است و در شرایط فعلی مصداقی ندارد. این وضعیت عملا معنای نابرابری را نشان می دهد، جایی که 57 درصد از کشورها با درآمد بالا واکسینه شده اند، در حالی که تنها کمتر از یک درصد از کشورهای کم درآمد در برابر کووید19...

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو موبایل قاپ حرفه ای که با زخمی کردن مامور پلیس قصد متواری شدن از محل را داشتند، خبر داد.

با پیگیری اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و همکاری سازمان فاوا شهرداری تهران، تبادل اطلاعات گواهی پرداخت حق بیمه «موضوع قانون اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی» کارگران ساختمانی در تقاضاهای صدور پروانه و گواهی؛ هوشمند (به صورت غیرحضوری) شد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته در کشور 161 تن به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در این بازه زمانی 1527 بیمار نیز در بیمارستانها بستری شدند.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران مهم‌ترین اقدام های مدیریت شهری پنجم را برای حفظ منافع عمومی پایتخت نشینان تشریح کرد و گفت: چهار پنجم باغات تهران یعنی حدود 80 درصد در دوره قبل مدیریت شهری پایتخت تخریب شد و تنها یک پنجم (بیست درصد) آن باقی مانده و سطح اشغال ساخت و ساز در دوره قبل مدیریت شهری در باغ ها به گونه ای بود که به آن برج باغ می گفتند.

سرپرست معاونت تامین و توسعه مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) کشور با بیان اینکه تاکنون 800 هزار پرونده پایش شده است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 80 هزار پرونده افرادی که از سازمان خدمات مستمر دریافت می‌کنند در این مراکز توزیع شده است و به زودی 250 هزار پرونده پشت نوبتی در مراکز مثبت زندگی استان‌ها توزیع می‌شود.

شهردار تهران، مهم‌ترین چالش ها و فرصت های منطقه 22 و تغییر رویکرد مدیریت شهری را در دوره پنجم تشریح کرد و گفت امروز 55 درصد اعتبارات به جنوب شهر اختصاص پیدا می کند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 ضمن اشاره به پروتکلهای درمانی بیماران کم علامت کرونا و چند توصیه به این بیماران، در عین حال به مباحثی درباره خاصیت آهنربایی در ناحیه تزریق واکسنهای کرونا، پاسخ داد.

در بررسی جدید محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن مشخص شد که انتشار گازهای گلخانه‌ای از مخازن آب جهان، حدود 29 درصد بیشتر از تخمین‌های قبلی بوده و بیشتر این موارد به فرایند گاززدایی متان (عبور متان از مانع و ایجاد حباب در مسیر جریان آب) مرتبط است.