شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

یک رفتارشناس اجتماعی معتقد است که نحوه تبیین و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کووید 19 باید به گونه‌ای خلاقانه باشد که بتواند مردم را به رعایت این دستورالعمل‌ها ترغیب و تشویق کند چراکه ذهن انسان به طور ناخودآگاه، برخوردی حساسیت زدایانه با این هشدارها دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه ای، دانشمند و استاد فرهیخته کشورمان را تسلیت گفت.

در راستای تامین اجتماعی دیجیتال و بر اساس طرح 3070 که از هفته گذشته کلید خورد قرار است تا بهمن ماه، دوشنبه هرهفته تعدادی از خدمات پرمراجعه این سازمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری در دسترس قرار بگیرد. با این تحول دیجیتالی و غیرحضوری شدن 30 خدمت، 70 میلیون از بار مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاسته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران تهاتر شهر از واگذاری املاک معرفی شده از سوی مودیان شهرداری متقاضی صدور هولوگرام به پیمانکاران در قالب مزایده خبر داد.

متخصص زنان و زایمان در استان کردستان، گفت: خون‌بند ناف، امیدهای فراوانی را برای درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج فراهم کرده است.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: افراد دیابتی، در مقابل بیماری کووید 19 آسیب پذیرتر از سایرین هستند.

استاد تمام اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کتاب "ایران جامعه کوتاه مدت" گفت: در این کتاب تحلیل شده است که ایران همیشه از حکومت نامسئول و مردمان نافرمان رنج می‌برده است و متاسفانه این دو موضوع اکنون نمود پیدا کرده است و باید سیستم حکومتی (همه ارکان جامعه که قدرت سیاسی و اداری دارند) دست در دست هم دهند و تکلیفی برای مردم مشخص کنند و مردم نیز باید به توصیه‌ها عمل کنند.

طبق آمار منتشرشده توسط بخش جمعیتی سازمان ملل متحد که به ارائه آمارهای مربوط به جمعیت در کشورهای جهان می‌پردازد، میزان رشد جمعیت شهرنشین در قاره‌های مختلف جهان روندی افزایشی داشته است. در این میان، قاره‌های آسیا و آفریقا بیشترین رشد جمعیت شهری طی 70 سال گذشته را تجربه کرده‌اند. در این اینفوگرافیک، میزان جمعیت شهری در سراسر جهان، یعنی نسبت جمعیت شهرنشین به کل جمعیت در پنج قاره را مشاهده...

سرپرست شورای عالی جنگل می‌گوید که دستگاه‌های مختلف ازجمله کمیته راهبری ثبت هیرکانی درحال انجام هماهنگی‌های لازم با مراکز بین‌المللی برای نصب تله‌کابین در بخشی از جنگل‌های هیرکانی هستند که ثبت جهانی شده‌اند چنانچه این مراکز با نصب تله‌کابین مخالفت کنند ما باید طرح گردشگری خود را اصلاح کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به عوارض پوستی افزودنی‌های غیرمجاز به آرد، گفت: علاوه بر مشکلات پوستی که می‌تواند پوست دست نانوا را تحت تاثیر قرار دهد، برای مصرف کننده نان تهیه شده از آرد با افزودنی غیرمجاز نیز ممکن است مشکلات گوارشی و سوءهاضمه اتفاق افتد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان گفت: مهلت ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق (سال 1399) که از اول آبان ماه شروع شده بود تا پایان هفته به اتمام می رسد و تمدید نمی شود.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه در استان خشکی مانند اصفهان، باغ‌های پسته کاری در حال توسعه هستند، گفت: این استان به دلیل صنعتی بودن و دارا بودن تراکم بالای جمعیت، با پدیده فرونشست زمین مواجه است، به گونه‌ای که شاخه‌های این پدیده به داخل شهر اصفهان رسیده و بناهای تاریخی، خطوط ریلی و جاده‌ها تحت تاثیر این پدیده مخرب قرار دارند.

عضو کمیته اخلاق توزیع واکسن در سازمان جهانی بهداشت ضمن ارائه جزئیاتی از واکسن کرونای فایزر و وضعیت رسیدن آن به ایران، در عین حال اعلام کرد که پروتکل مطالعه بالینی واکسن‌های کرونای ایران در دو مورد آماده شده و در سازمان غذا و دارو در حال بررسی است.

کفش نو، کیف نو، لباس نو و... می‌خریم، به گمان ارزان هم می‌خریم تا بپوشیم برای سفر و مهمانی؛ کدام مهمانی آن هم در این وضعیت؟ دنیای باقی؟...

سرطان پستان از جمله شایع ترین انواع سرطان ها در زنان بوده و امروزه درمان آن امکانپذیر است.