چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا از ساعت 12 ظهر فردا (دوشنبه 12 آبان ماه) تا ساعت 24 جمعه هفته جاری خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به مرکز استان ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به 218 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای حمایت معنوی و معیشتی از مردم در برابر آسیب‌های ناشی از کرونا و همچنین ارایه خدمات بهداشتی، تاکید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس را بسیار نگران کننده توصیف و خاطرنشان کرد که طی 24 ساعت گذشته 330 بیمار جدید در بیمارستان بستری شده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره به نقش پررنگ کمیته امداد امام خمینی (ره) در توانمندسازی اجتماعی، اظهار کرد: این تشکیلات منضبط و منسجم می‌تواند نقش مهمی در مقابله با بحران کنونی و زیان‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن به ویژه در اقشار ضعیف جامعه ایفا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حوزه ماموریت نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت آن بسیار گسترده بوده و نیازمند توجه ویژه در حوزه تجهیزات و امکانات لجستیکی است.

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است که کف اتاق‌ها و سالن‌های بیمارستانی می‌تواند کانون شیوع باکتری‌های مقاوم باشد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: یکصد دستگاه اتوبوس و مینی بوس تازه نفس، طی مراسمی صبح فردا (12 آبان ماه) از سوی خودرو سازان داخلی تحویل و به ناوگان عمومی پایتخت وارد می شود.

بازدید از محله هرندی و اجرای طرح آمران سلامت، توزیع ماسک و وسایل بهداشتی در بین نیازمندان، یکشنبه 11 آبان ماه توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این محله اجرا شد.

طرح «آمران سلامت» جمعیت هلال احمر از پنجم تا پانزدهم آبان با هدف تشویق مردم به استفاده از ماسک و با کمک 13 هزار داوطلب در چهار هزار پایگاه فعال هلال احمر انجام می‌شود. در راستای این طرح، در برخی محله‌های کمتربرخوردار، ماسک رایگان برای خانواده‌های ساکن در این مناطق توزیع می‌شود. این طرح یکشنبه (11 آبان) در محله هرندی تهران انجام شده است.

استاندار تهران گفت: از 8 صبح روز گذشته تا 8 صبح امروز 79 نفر در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از تشدید نظارت بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان تهران خبر داد.

یک پزشک متخصص عفونی معتقد است هر علامتی شبیه سرماخوردگی و از بین رفتن حس بویایی مشکوک به کروناست.

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی بر اهمیت شهادت حسین فهمیده، گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و نکوداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم تأکید کرد.

از ساعتی پیش آتش سوزی در جنگل‌های منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه شروع شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دیر از دستگیری عامل اسیدپاشی خبر داد.