شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز (12 آبان ماه) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با تداوم افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود.

متخصص روانپزشکی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بر نقش موثر مراقبت از سلامت روان و پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان در تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا تاکید کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (12 آبان) از مرز 46 میلیون نفر عبور کرده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز به یک میلیون و 206 هزار نفر نزدیک شد. در حال حاضر آمریکا با بیش از 9 میلیون و 473 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19 هم‌اکنون در رده...

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کشف اقلام خوراکی و بهداشتی در یک مجتمع تجاری معروف پایتخت خبر داد.

رئیس مجتمع درمانی شهید مدرس و 17 شهریور شهرستان ساوه با اشاره به اینکه این مرکز درمانی پذیرای تمامی بیماران است، گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در این بیمارستان تفکیک شده است.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: به جهت جبران کمبود اکسیژن ویژه بیماران کرونایی یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در بیمارستان نصب می شود.

یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان برای بیماران کرونایی سرپایی مصرف آسپرین توصیه نمی شود، اظهار کرد: عوارض مصرف آسپرین برای بیماران کرونایی سرپایی که دچار یک تب و سردرد معمول این بیماری می شوند، ممکن است بیشتر از مزایای آن باشد.

بیمارستان رازی رشت وسیع‌ترین بیمارستان استان گیلان محسوب می‌شود و از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران مبتلا به کووید -19 در این استان بوده است. حالا در روزهای اوج‌گیری کرونا در کشورمان، کادر درمانی این بیمارستان، خسته از چندی ماه کار مداوم و پرخطر و گلایه‌مند از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از هموطنان، تاکید می‌کنند که باید این ویروس کشنده...

گور یا گورخر ایرانی با نام علمی (Equus hemionus onager) از راسته فردسمان و زیرگونه‌ای از گورخر آسیایی و دارای ارزش‌های بوم‌شناختی، زیبایی‌شناختی، مطالعاتی - تحقیقاتی، ارزش‌های ژنتیکی، اکوتوریستی و اقتصادی است اما در معرض خطر انقراض قرار دارد و اکنون کمتر از 1000 راس گور ایرانی در ایران باقی مانده است.

همزمان با شیوع کرونا در کشور و از آنجا که تصور می‌شد این مهمان ناخوانده نهایتا یک یا دو ماه با ما باشد برخی فعالیت‌ها مانند پخت نان، کیک و... در خانه‌ها رواج یافت؛ موضوعی که با طولانی شدن روند کرونا، کمرنگ‌تر شد و بازهم خانواده‌ها نان خود را از نانوایی‌ها تهیه کردند.

در روزهایی که قدرت سرایت کرونا بیشتر شده، توصیه می شود که تا حد امکان از خانه خارج نشوید و در مکان های پر ازدحام قرار نگیرید، اما گاهی مجبوریم برای خرید مایحتاج زندگی به مراکز فروشگاهی و میادین میوه و تره بار برویم. بنابراین در این مکان ها حتما توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید تا به کرونا مبتلا نشوید.

به گفته‌ی یک جمعیت شناس، جمعیت زنان خانه‌دار کشور در سال 1385، حدود 16 میلیون نفر، در سال 1390 حدود 18 میلیون و 800 هزار نفر و در سال 1395 حدود 20 میلیون و 400 هزار نفر بوده است که نشان دهنده جمعیت رو به افزایش زنان خانه‌دار است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی را اعلام و از افزایش اعتبار دفترچه های درمانی خبر داد.

کبد عضوی از بدن است که نقشی اساسی در سیستم گوارش و هاضمه دارد و با وجود اینکه بزرگترین و سنگین‌ترین عضو از ارگان‌های داخلی بدن است اما اغلب در برنامه‌های مراقبت درمانی نادیده گرفته می‌شود.

آلودگی هوا با ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به‌عنوان ششمین عامل مرگ زودرس در جهان معرفی شده است علاوه بر این ذرات می‌تواند به شدت بر اکوسیستم و کیفیت آب و هوا اثرگذار باشد.

مدتی است که بحث انتقال تونلی آب از سد کرج به تهران دوباره نگرانی‌هایی را در میان فعالین محیط زیست و شهروندان البرزی برانگیخته و رسانه‌های استان به نمایندگی از افکار عمومی خواستار شفاف‌سازی وزارت نیرو در خصوص این طرح شده‌اند. حالا آب منطقه‌ای البرز به عنوان زیر مجموعه وزارت نیرو خبری را اعلام کرده که می‌تواند امیدوار کننده باشد و نگرانی‌ها در خصوص ادامه حیات رودخانه کرج پس از آغاز به...