یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

بازار سرمایه هفته جاری را بر خلاف هفته گذشته با چراغ قرمز آغاز کرد؛ بطوریکه شاخص کل بورس بیش از 10 هزار واحد کاهش یافت.

از بیش از 12 هزار دستگاه خودرویی که در سال های اخیر در گمرک دپو و به صورت مرحله ای تعیین تکلیف شده بود همچنان 2249 دستگاه بلاتکلیف مانده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران بیشترین عناوین تخلف صنفی در سه ماهه نخست امسال را گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور عنوان کرد.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر گفت: به دلیل تعرفه‌های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از سه میلیون تعاونی با عضویت یک میلیارد نفر در جهان فعالیت دارند و به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 280 میلیون نفر در جهان اشتغالزایی کرده‌اند.

بخش مالی از مهمترین ارکان زیربنایی در اقتصاد هر کشوری به شمار می‌رود و فین‌تک به معنای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای بهبود خدمات مالی است که چالش‌های زیادی بر سر راه خود دارد.

با توجه به اینکه سالیانه به طور متوسط حدود 35 درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود، محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نسبت به طراحی و ساخت دستگاه‌های خشک کن حرارتی در صنایع غذایی با قابلیت حفظ بیشتر ارزش غذایی و مصرف کمتر انرژی اقدام کردند.

با افزایش بی سابقه مصرف برق، احتمال بروز خاموشی در پایتخت افزایش یافته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان و همچنین راه اندازی صندوق املاک و مستغلات در بورس کالا در آینده خبر داد.

مدیرعامل بورس کالا از افتتاح معاملات آنی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا و آغاز معاملات سیمان در این بازار خبر داد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای، جدول خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت از تاریخ 12 تا 17 تیرماه را منتشر کرد.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی گفت: صبح روز پنجشنبه نخستین پرواز مسیر ایروان - تبریز در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به زمین نشست.

به اعتقاد یک کارشناس، وزیر نفت در دولت سیزدهم حتما باید با صنعت نفت آشنا باشد و بتواند با دنیا تعامل کند؛ نفت سیاسی‌ترین کالای دنیاست که در کشور ما نیز وجود دارد البته که ایران هیچگاه از آن به عنوان ابزار و صلاح استفاده نکرده اما در دنیا شاهد این اتفاق هستیم و همین موضوع اهمیت مدیریت صنعت نفت را به خوبی نشان می دهد.

از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی کارگاه آموزشی یادگیری مهارت‌های ارائه (pitch) نزد سرمایه‌گذاران بین‌المللی برگزار می‌شود.

یک سرمایه‌گذار گردشگری با انتقاد از برخورد بانک‌ها در دوران کرونا گفت: بعضی از بانک‌ها طوری با سرمایه‌گذاران گردشگری رفتار می‌کنند که انگار پول نزول گرفته‌ایم.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تا پایان امروز نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می شود و با وارد مدار شدن این نیروگاه 1000 مگاوات برق به شبکه توزیع کشور تزریق خواهد شد.