سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سرپرست اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی جزئیات بخشنامه ارسالی به تعزیرات سراسر کشور از سوی معاونت حقوقی این سازمان به منظور اجرای منویات رهبر معظم انقلاب را اعلام کرد.

نماینده مردم اهواز با اشاره به نقش آلاینده های صنعتی و سوختن صفیره در تشدید آلودگی هوا در اهواز خواستار برنامه ریزی برای کنترل این امر شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما علیرغم صحبت‌های متولیان این حوزه در حال رخ دادن است و قطعا کمیسیون عمران این اجازه را نخواهد داد و نظارت جدی بر این حوزه خواهد داشت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای پیشگیری از شرایط اسفبار در تهران نیاز است که محدودیت‌های جدی در تردد و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اعمال شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: در این هفته شش مغازه به دلیل گرانفروشی، کم فروشی عدم رعایت بهداشت در خرم‌آباد پلمب شدند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در تعامل با دولت شرایط کشور را در نظر می‌گیرد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه چه فردی رئیس جمهور آینده آمریکا شود برای ما تفاوتی ندارد، مهم سیاست های خصمانه دولتمردان آمریکایی است که باید تغییر کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات کوبایی به شکل ویدئو کنفرانسی با میگل دیاز کانل، رییس‌جمهور کوبا نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در سفر به هاوانا، با معاون اول نخست‌وزیر کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک حقوقدان با اشاره به ابلاغ سند امنیت قضایی از سوی رییس قوه قضاییه، گفت: نظام قضایی ما مطمئنا برای اجرای این سند نیاز به کمک سایر قوا و نهادها و مشارکت حقوقدانان دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی در کوبا به‌سر می‌برد، با همتای کوبایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به انتخابات آمریکا می‌گوید: ساکن ژانویه کاخ سفید می‌تواند با تغییر سیاست، اقدام به ساختارشکنی علیه بافت و ساختی کند که ترامپ همزمان با جنگ با برجام، جنگ با معیشت ایرانیان هم به وجود آورد. امروز اما فشار حداکثری به پایان راه رسیده و برخلاف تصور ترامپ، ایران فرو نپاشید و اقتصادی بدون نفت را نیز تجربه کرد. لذا هر دولتی در آمریکا بر سر کار باشد، به اعتراف مقامات دولت...

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به تاکید بر اینکه رویکرد اعضای کمیسیون فرهنگی در حوزه فضای مجازی رویکرد سلبی نخواهد بود بلکه رویکرد ایجابی است، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسان های داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیام رسان های داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: متاسفانه در افغانستان با این نگرش و برداشت از سوی دولت مرکزی و نیروهای طالبان مواجه هستیم که توانایی نظامی را پشتوانه سیاسی و مذاکراتی می دانند و با این اهرم سعی در امتیازگیری دارند که حملات تروریستی اخیر را نیز باید در همین راستا دانست.

یک فعال سیاسی گفت: تحریم‌های یک جانبه و عدم توانایی مدیریت داخلی علت اصلی شرایط بد اقتصادی امروز است.

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی با سفیر ایران در باکو، ضمن رد اظهارات یک نماینده مجلس این کشور، تاکید کرد: سخنان این نماینده به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست.