سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه از اجرای 60 سورتی پرواز اطفای حریق توسط بالگرد این نیرو در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های استان گلستان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از بازداشت شهردار رودان به اتهام فساد مالی خبر داد.

سفیر ایران در اوکراین گفت: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران و جنایت ترامپ در ترور بزدلانه شهید سلیمانی هیچ‌گاه از حافظه ایرانیان وطن پرست پاک نخواهد شد.

محمد جواد ظریف با وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه تلفنی گفت‌وگو کرد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که چه جمهوری خواه و چه دموکرات در آمریکا هر دو یک مسیر را طی می کنند و این سیاست های خصمانه علیه ملت ایران است که باید تغییر کند.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: برگشت به توافق هسته‌ای و شرایط قبل از اردیبهشت 1397 اولین گامی است که جو بایدن در صورت انتخابش به عنوان رییس‌جمهور بعدی باید در اولویت بازگشت به برجام قرار دهد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار با مقامات بولیوی، در توییتر خود گزارشی از این دیدارها منتشر کرد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به بولیوی با رییس جمهور منتخب این کشور آمریکای لاتین دیدار و رایزنی کرد.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:‌با آمدن بایدن تنها اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که آمریکا به ایران پیشنهاد مذاکره می‌دهد بدون آنکه تعهدی قبول کند.

یک وکیل دادگستری گفت: تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در صورتی می تواند باعث کنترل این طیف از بزهکاران شود که هدفمند و توأم با استفاده از دست آوردهای جرم شناسی فرهنگی باشد و الا با شکست مواجه خواهد شد.

بازرسی تورهای گردشگری از اواخر هفته گذشته در تهران شدید شده است. بارها درخواست شده بود با تورهای غیرمجاز، اینستاگرامی و کانال‌های مجازی برخورد قانونی شود اما آغاز این نظارت‌ها با واکنش‌ها و انتقادهای زیادی مواجه شده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که سیاست های ایران در قبال آمریکا تا زمانی که دولت آمریکا دست از جاه طلبی و دشمنی علیه ملت ایران برندارد، تغییری نمی کند.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در توییتر نوشت: سرانجام با اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، دوران ترامپ و تیم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید.

یک کارشناس آمریکای لاتین با تاکید بر این که شرایط مساعدی فراهم شده تا ایران و منطقه لاتین همکاری‌های خود را افزایش دهند گفت: کجا بهتر از آمریکای لاتین که دارای پتانسیل‌های مختلف همکاری است گرچه ایالت متحده همکاری ایران با آمریکای لاتین را نمی پسندد.

وزیر کشور درگذشت محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس دهم را تسلیت گفت.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به فرود اضطراری یک فروند پهپاد در روستایی از شهرستان بستان، گفت: این پهپاد، ایرانی و متعلق به سپاه بوده و بدون صدمه به زمین نشسته است.