سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

با افزایش احتمال پیروزی "جو بایدن" در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا، حالا دیگر بسیاری از رسانه‌های جهان نگران واکنش‌های بعد از انتخابات هستند. رقابت میان این دو رقیب و نتیجه ای که به باور برخی از این رسانه‌ها، تاریخی‌ترین انتخابات آمریکا را رقم می زند، موضوعی است که اکثر روزنامه‌های جهان به‌سادگی از کنار آن عبور نکرده‌اند.

جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان و معلول 2020 ژاپن با حضور هنرمندانی از 33 کشور و از جمله ایران با موضوع" صلح" و اهداء جایزه مقام دوم جشنواره به هنرمند ناتوان سیستان و بلوچستانی و همچنین اهداء جایزه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به یک هنرمند ژاپنی طی مراسمی در توکیو با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدود برگزار شد.

رئیس مجلس در پیامی به رئیس مجلس ولسی جرگه جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی به دانشجویان دانشگاه کابل را محکوم کرد.

ستاد دیه کشور اعلام کرد: با هدف آزادی حداکثری تعداد 6 هزار 757 زندانی جرایم غیرعمد تفاهم‌نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ستاد دیه کشور امضاء شد.

به منظور سنجش آمادگی و نیز احصای نقاط قوت و ضعف، مانور قطع برق در ستاد سازمان و مراکز پزشکی قانونی 31 استان کشور برگزار شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: نسرین ستوده که در یکی از جرایم عمومی به حبس محکوم شده با موافقت دادیار ناظر بر زندان زنان به مرخصی رفت.

علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت نماینده سختکوش دوره دهم مجلس، مرحوم محمدرضا نجفی را تسلیت گفت.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود رئیس جمهور دمکرات یا جمهوری‌خواه امریکا در سیاست خارجی با ایران تفاوت نداشته و تنها شیوه‌های آنان متفاوت بوده است.

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با حضور در سفارت افغانستان در تهران، دفتر یادبود حمله تروریستی دانشگاه کابل را امضا کرد. صبح 12 آبان 99 طی حمله تروریستی به دانشکده حقوق دانشگاه کابل، 22 نفر کشته و بیش از 40 نفر زخمی شدند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از طرح سوال از وزیر کشور برای پاسخگویی به اقدامات صورت گرفته در شرکت نیشکر هفت‌تپه که موجب اعتصاب و ناآرامی کارگران شده، خبر داد.

ساعت پایان کار کسب و کارهای غیرضروری؛ 6 بعدازظهر / درگذشت نماینده سابق تهران / اظهارات ظریف درباره تفاوت بایدن و ترامپ / پهلو گیری کشتی 42 هزار تنی روغن خام خوراکی در بندرعباس با ورود دستگاه قضایی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که از برد بایدن در انتخابات آمریکا خوشحال نخواهیم شد چراکه دموکرات ها معمار جریان تحریم علیه ملت ایران هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در شرایط فعلی، تزریق ناامیدی به جامعه، خیانت است.

اخلال گران شبکه بزرگ قاچاق حرفه‌ای ارز به اتهام عدم ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان یزد شناسایی شدند و مورد ضربه قرار گرفت.

کمیسیون انضباطی مجلس ملی آذربایجان بهروز محرم اف، نماینده این کشور را به دلیل اظهارات ضد ایرانی‌اش توبیخ کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.