سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

به دنبال اظهارات بی‌اساس یک نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان درباره ایران، یک روزنامه آذربایجانی انتقاد تندی نسبت به این نماینده منتشر کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: نیروی انتظامی همواره برای برقراری امنیت تلاش خود را کرده است؛ اما برای کاهش نوسانات و التهابات در فضای اقتصادی و بازار نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی از سوی همه ارکان نظام هستیم.

یک استاد دانشگاه گفت: با توجه به سیستم غیرتمرکزگرایی که در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد و هر ایالتی طبق قوانین داخلی خود عمل می‌کند، امکان شکل‌گیری تقلب گسترده وجود ندارد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی هر کدام از کاندیداهای آمریکا تفاوتی ندارد، گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت رییس جمهور شدن بایدن، او به برجام برگردد چون سیاست‌های اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را دنبال می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تأمین مالی پروژه های بخش مسکن و تقویت عرضه مسکن در کشور و اتمام پروژه های طرح اقدام ملی مسکن را برای اجرا ابلاغ کرد.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بالگرد های هلال احمر و سپاه مجهز به سبدهای اطفا حریق 4000 لیتری با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع یرای اطفای حریق جنگل های گرگان اعزام شدند.

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: لازم است به منظور تبدیل کثرت به وحدت در زمینه هماهنگ سازی کارکردی، مراکز تصمیم‌گیری در حوزه دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشکیل شورای عالی دیپلماسی عمومی زیر نظر وزارت امورخارجه اقدام بایسته انجام شود.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار استفاده از طب ایرانی و سایر طب های موجود در جهان برای کنترل کرونا شد.

علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه شهرستان آوج، پیام تسلیتی صادر کرد.

در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه 5 هزار بسته کمک معیشتی در بزرگترین مرحله کمک های مومنانه نیروی دریایی سپاه بین نیازمندان توزیع شد.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید کارها را به‌گونه‌ای پیش برده که حقی از کسی ضایع نشود، تصریح کرد: باید حتما با مفسدین برخورد و با مفسدین داخل حکومت، قوه قضائیه، قوه مجریه و دستگاه‌های دیگر برخورد سخت‌تر و شدیدتر انجام شود.

دوره آموزش عملی محور شناسی ویژه دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) از امروز شنبه (هفدهم آبان ماه) با حضور دانشجویان این دانشگاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه منجیل آغاز شد.

معاون اول رییس جمهور در پیام تسلیتی به مناسبت در گذشت محمد رضا نجفی نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما باید به مدیران شجاع و انقلابی جرأت ریسک پذیری بدهیم تا آن‌ها در شرایط تحریم احساس کنند دستگاه قضایی و دیگر بخش‌های نظام از آن‌ها حمایت می‌کنند.

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: گره زدن حل معضلات اقتصادی کشور و مشکلات داخلی به انتخاب رئیس‌جمهور آینده آمریکا یک سیاست غلط است، چراکه اساس حل مشکلات با تکیه بر درون امکان‌پذیر است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه صبح شنبه (17 آبان) ستاد ملی مقابله با کرونا، از تصویب محدودیت جدیدی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: یک محدودیت مهم مصوب در جلسه امروز مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری مانند داروخانه‌ها و مواد غذایی بود. به مدت یک ماه پایان کار این مشاغل باید در تهران و مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت ساعت 18:00 باشد.