چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

حمید رضا دهقانی، سفیر جدید ایران در قطر، فعالیت خود را در این کشور عربی آغاز کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: راهکار واقعی مبارزه با تروریسم، همکاری دولتهای منطقه بدون دخالت بیگانگان است، چراکه با ورود بیگانگان، مبارزه با تروریسم به بازی سیاسی میان قدرت‌ها و میدان تبادل امتیازهای سیاسی و امنیتی تبدیل می‌شود.

در دیدار رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با سفیر فلسطین در تهران مباحث روز و مواضع دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف با یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین ملاقات و در خصوص مهم ترین موضوعات روابط دو کشور مذاکره نمود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه نباید اجازه داد که طلاق توافقی به سهولت انجام شود، گفت: طلاق توافقی عموما مربوط به ماه‌های اول زندگی است و ما باید ارزیابی کنیم که آیا این طلاق درست است یا درست نیست.

بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور جلسه متشکله در وزارت صمت به منظور ترخیص کالاهای اساسی را تشریح کرد.

در چارچوب حمایت های کنسولی، علی نجفی سفیر کشورمان در عمان با حضور در زندان شهر "سمائل" در یکصد کیلومتری مسقط، با زندانیان ایرانی که به دلایل و جرائم مختلف در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، دیدار و گفتگو کرد.

آخرین تلاش طرفداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حضور رای‌دهندگان در مراکز رای‌گیری و شمارش آرا در سایه کرونا و رصد اخبار انتخابات آمریکا در کشورهای مختلف موضوع بخش اعظمی از عکس‌های خبری رویترز در ساعات اخیر بوده است.

قوه قضاییه توضیحاتی درباره عفو و آزادی تعدادی از محکومان عمومی و امنیتی ارائه کرد.

همزمان با هفتاد و سومین سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال احمر، دبیرکل و معاونان جمعیت هلال احمر با حضور در حسینیه جماران با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت / بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه آذربایجان در استقبال از بیانات مقام معظم رهبری / تشکیل «قرارگاه 17 ربیع» برای کنترل قیمت ها / رونمایی از سامانه پرتاب های متوالی موشک های بالستیک دوربرد سپاهو... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات سه هزار و هفتصد و هشتاد تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

رئیس جمهور بلاروس با دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در این کشور بر اهمیت روابط دوجانبه ایران و بلاروس تاکید کرد.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی انتصاب حجت الاسلام احمد خاتمی به عضویت شورای نگهبان را تبریک گفت.

سید عباس عراقچی با حضور در سفارت افغانستان در تهران، دفتر یادبود حمله تروریستی دانشگاه کابل را امضا کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس، ضمن انتقاد از فرآیند قضایی فعلی مهریه در ایران در یک پیام توییتری از کارشناسان و ذی‌نفعان درخواست کرد، ایده‌های خود را برای تدوین طرحی موثر در این زمینه ارسال کنند.