چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) چهاردهم آبان ماه 1399 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

یک کارشناس مسائل آمریکا در مورد علت تفاوت نتایج نظرسنجی‌های انتخابات امریکا با آن چه که تاکنون به عنوان نتایج آرا در این انتخابات اعلام شده است، گفت: در پاسخ به این موضوع می توان دو نظریه را مد نظر گرفت این که اشتباهات سهوی در نظرسنجی‌ها صورت می‌گیرد و عمدی در این کار نیست یا این که نظرسنجی‌ها توسط موسسات و کسانی صورت می‌گیرد که سوگیری حزیی و انتخاباتی دارند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آمریکای بایدن یا ترامپ تفاوت چندانی ندارد و راه حل برون رفت اقتصاد کشور در نگاه به داخل و تغییر شیوه مدیریتی آن است.

وزیر نیرو به ارائه توضیحاتی درباره برخی انتقادات مطرح شده درباره طرح تصفیه خانه ششم تهران که در هفته های گذشته افتتاح شد و نگرانی‌های زیست محیطی در این خصوص پرداخت.

عباس آخوندی در یادداشتی با عنوان «ایران و انتخابات امریکا» یادآور شد: نکته‌ای که در ایران به آن کمتر توجه می‌شود، پدیده‌ای به نام ترامپ است. این پدیده تنها اولویت دادن به امریکا در سیاست‌گذاری ملی نیست بلکه تلاش در جهت تغییر رویکرد حاکم بر نظم جهانی به نفع روش‌های کاربست مستقیم زور و گرایش به سمت جنگ تجاری با سایر قدرت‌ها و ملت‌ها در سیاست بین‌المللی و یا به عبارتی مرکانتالیسم نو است.

سفیر ایران در یمن استوارنامه خود را به رئیس شورای عالی سیاسی این کشور تقدیم کرد.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: منکر تأثیرگذاری نتیجه انتخاب آمریکا بر اقتصاد ایران نیستم اما هیچ امکانی مبنی بر تغییر سیاست ایران نسبت به آمریکا وجود ندارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه 17 هزار شاکی خودرویی داشته‌ایم، گفت: برای بیش از 12 هزار پرونده رأی صادر و بخش قابل توجهی از آرا نیز اجرا شده است و بخشی از این پرونده‌ها نیز در شعب بدوی یا تجدید نظر در حال رسیدگی است.

در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

9000 نفر از استادان دانشگاه های سراسر کشور در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص) بیانیه‌ای را صادر کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سیاست ایران در قبال دیگر کشور ها مبتنی بر اصل عزت و مصلحت است، عنوان کرد: اگر آمریکا تغییر رفتار داد و خسارت های وارده بر ملت ایران را جبران کرد برای ما مانند دیگر کشور ها است، در غیر این صورت با رژیم صهیونیستی تفاوتی برای ما نخواهد داشت.

رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری از انتقال شش تن از محکومان ایرانی از گرجستان به کشور خبر داد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اسدآباد از آزادی 20 زندانی مالی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون با کمک خواننده مطرح کشور خبر داد.

سفیر کشورمان در اوکراین در دیدار با معاون وزیر امور خارجه اوکراین نتایج دور قبلی مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی را مرور کرده و آمادگی برای حل و فصل مسائل پیرامون آن در اسرع وقت را اعلام کرد.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از بررسی پرونده ترور "فرماندهان پیروزی" در هفته آتی خبر داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها با نشان‌دادن باطن خبیث خود از کرونا هم به عنوان ابزار فشار علیه ملت ما استفاده می‌کنند.