چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان تهران و هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (چهارشنبه) در خصوص مسایل و مشکلات کلان شهر تهران به ویژه مشکلات مرتبط با مسایل بودجه‌ای، زیرساخت‌های شهری، اصلاح ساختار شورا و اعتبارات مورد نیاز برای موضوع کاهش آلودگی هوای پایتخت در مجلس برگزار شد.

مدیرکل جدید جذب و گزینش قضات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد.

فرمانده کل سپاه گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه "هفدهم ربیع" در حضور دستگاههای اجرایی و نظارتی تشکیل شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار بلند مدت نظام در قبال پیروزی هر کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ثابت خواهد بود، گفت که باید بدون نگاه به حواشی موجود، تمام توان داخلی را جهت بهبود اقتصاد و وضعیت معیشتی به کار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان جزئیات آخرین اقدامات صورت گرفته برای برخورد با محتکرین و قاچاقچیان را اعلام کرد.

سخنگوی دولت گفت: عرضه مرغ و تخم مرغ در بازار از سوی جهاد کشاورزی انجام خواهد شد که در روند قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

معاون امور زنان رییس جمهوری گفت: حدود 2 هزار نفر مربی را برای آموزش زنان روستایی در نظر داریم تا آنان بتوانند با ورزش و داشتن سواد حرکتی لازم، سلامتی خود را حفظ کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مساله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 بدون شک از معجزات الهی بود، گفت: در دنیا بی سابقه بود که کشوری اینگونه لانه جاسوسی و محل طراحی خرابکاری‌های ابر قدرت وقت جهان را تسخیر و اینگونه آن‌ها را تحقیر کند و در مقابل آن‌ها هیچ غلطی هم نکنند.

معاون پارلمانی مجلس گفت: 25 لایحه اقتصادی تقدیم مجلس شده است که نام برخی از آنان ممکن است اقتصادی نباشد، اما محتوایش اقتصادی است.

رئیس‌جمهور صبح چهارشنبه (14 آبان) در جلسه هیأت دولت با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار کرد: انتخابات آمریکا عبرت‌آموز است. البته برای مهم نیست چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود ولی شیوه‌ای که آمریکا در پیش می‌گیرد مهم است.

سازمان بازرسی کل کشور با دعوت از دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار کشور در یک نشست مشترک بر نظارت به‌موقع و برخط بر بازار و قیمت کالاها و خدمات تأکید کرد.

سرلشکر سلامی در آیین رونمایی از سامانه پرتاب های متوالی موشکهای بالستیک دوربرد سپاه (تیربار موشکی): قدرت موشکی ایران اسلامی را تولد و تراکم اراده ملت ایران توصیف و با تاکید بر اینکه زمانی که موشک های ما به پرواز در می آیند، پیکره دشمن می لرزد، تصریح کرد: این ستون مستحکم خیمه بازدارندگی و دفاع اطمینان‌بخش نظام ما و قدرتی مهیب است که با آن اراده سیاسی نظام به دشمن نشان شده و در صورت نیاز...

استاندار کرمان از افتتاح فاز اول خط انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رییس جمهور فردا پنجشنبه 15 آبان ماه خبر داد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در استقبال از بیانات مقام معظم رهبری بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای جمهوری اسلامی تفاوتی نمی کند که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

همانگونه که از پیش نیز انتظار می‌رفت، اغلب رسانه‌های جهان امروز به موضوع انتخابات آمریکا پرداخته‌اند. رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ و نتیجه ای که به باور برخی از این رسانه‌ها، تاریخی‌ترین انتخابات آمریکا را رقم می زند، موضوعی است که اکثر روزنامه‌های جهان به‌سادگی از کنار آن عبور نکرده‌اند.