چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا با انجام اقدامات متخلفانه قرار موقت الزام آور دیوان دادگستری بین المللی را نقض کرده است که مسئولیت بین المللی به همراه دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در مبارزه با کرونا، مدیریت دولت در مبارزه با کرونا را ارزیابی و مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود را تشریح کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با تایید خبر بازداشت تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: آمریکا سرمنشاء بسیاری از مشکلات جهان امروز است.

رییس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله تروریستی به دانشگاه کابل، گفت: جوانان مجاهد افغانستانی سرانجام بانیان تروریسم و اشغال را در افغانستان ریشه‌کن خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با انتشار توییتی ضمن استفاده از هشتگ "جان_پدر_کجاستی" حوادث تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم و با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.

رئیس سازمان زندان ها همزمان با روز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) با حضور در زندان رجایی شهر، با زندانیان این مرکز دیدار و گفتگو نمود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پی حمله تروریستی کابل که منجر به شهادت تعدادی از اساتید و دانشجویان نیز شد، ضمن تسلیت به دولت و ملت بزرگ افغانستان، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

یک کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: ترامپ تلاش می‌کند تا با کسب رضایت لابی پشت پرده صهیونیسم بتواند دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در پی دستور رهبر انقلاب برای برخورد با گرانی کالاها، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان علاوه بر اقدامات فوری برای افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول، بی‌وقفه و بیش از گذشته در راستای برداشتن بار گرانی‌های بی منطق و رفع مشکلات معیشتی مردم خدمت می کند.

دادگاه عالی کیفری بحرین 51 نفر را به پیوستن به یک ''گروه تروریستی'' متهم کرد و مدعی شد که آنها مرتبط به ایران هستند.

وزارت خارجه کشورمان از برگزاری نشست ایران، روسیه و هند درباره افغانستان خبر داد.

دولت ژاپن نشان خورشید تابان، انوار زرین و سیمین (Kyokujitsu Sokosho) را به «شهره گلپریان» مترجم و تهیه کننده ایرانی اعطا کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت «نهاجا» با وجود تحریم های همه جانبه کشورمان، با موفقیت کامل برگزار شد.

بگفته رئیس فراکسیون زنان مجلس، به منظور حمایت از خانواده ایرانی در تسریع امر فرزندآوری، نمایندگان یازدهمین دوره مجلس به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده رأی مثبت دادند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، روز سه‌شنبه 13 آبان، به مناسبت سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع)، سخنانی ایران فرمودند.