پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

باراک اوباما

باراک اوباما

وب‌گاه خبر آنلاین

سیاستمداران جهان برخی از قوی‌ترین خودروهای ساخته شده را در اختیار دارند. این خودروها مانند سلاح‌هایی در جاده هستند که برای محافظت از سرنشینان بسیار مهم خود، در برابر مخرب‌ترین تهدیدها طراحی شده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

"رابرت هور" بازپرس ویژه در بخشی از گزارش خود نوشته: بایدن سال هایی را که معاون باراک اوباما بود و زمانی که پسر فقیدش "بو بایدن" درگذشت را به یاد نمی آورد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: واشنگتن‌پست نوشت که بایدن و دستیاران ارشد او بیش از هر زمان دیگری به قطع روابط با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نزدیک شده اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی که مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی وارد پنجمین ماه شده، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز قبل گفت؛ پاسخ نظامی اسرائیل در غزه «بیش از حد» بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متحدان دموکرات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای دفاع از او در برابر ادعاهای جنجالی بازپرس ویژه هستند که گفته است رئیس جمهور 81 ساله آمریکا نمی تواند نقاط عطف مهم زندگی خود را به یاد بیاورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اگر گزارش‌های رسانه‌ها را باور کنیم، میشل اوباما، بانوی اول سابق کاخ سفید، به احتمال زیاد به انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 می‌پیوندد و با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وارد مبارزه انتخاباتی می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وکلای ترامپ استدلال کرده بودند که اگر روسای جمهور آینده باور داشته باشند که می‌توانند به‌خاطر «اقدامات رسمی» خود به عنوان رئیس‌جمهور متهم شوند، در انجام وظایف خود تردید بیشتری خواهند داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بن سوداوار محقق مطالعات جنگ کالج سلطنتی لندن در نشریه اینترنتی کانورسیشن به تحولات اخیر در منطقه پرداخت و نوشت: تلاش های متعدد نیروهای یمنی برای حمله و اختلال در حمل‌ونقل بار در دریای سرخ با حملات هوایی بریتانیا و ایالات متحده به مناطق تحت کنترل یمنی ها از جمله صنعا، پایتخت، مواجه شده است. این مداخله نشان‌دهنده سطح قابل‌توجهی از تشدید تنش در خاورمیانه است و نشان می‌دهد که این منطقه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در دهه قبل از بحران مالی بزرگ سال2008، رئیس فدرال‌رزرو، آلن گرینسپن، به یک شبه‌پیامبر مجازی در واشنگتن تبدیل شده بود. همان‌طور که سناتور ایالات متحده، جان مک‌کین، جمهوری‌خواهِ آریزونا، توصیه معروفی داشت، «اگر او زنده یا مرده بود، مهم نیست. اگر او مرده هم باشد، او را نگه دارید و عینک تیره روی صورت او بگذارید.» گراهام آلیسون، استاد دانشگاه هاروارد در مجله فارن‌افرز نوشت: در طول دو دهه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ اولین گام را بسیار محک برداشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، چند ایرانی مقیم آمریکا (نرگس باجغلی، ولی نصر، جواد صالحی اصفهانی و علی واعظ) در کتابی با عنوان «تحریم‌ها چطور کار می‌کند؟»، به بررسی آثار جنگ اقتصادی آمریکا برای براندازی یا به تسلیم کشاندن ایران پرداختند. در بخش‌هایی از این کتاب آمده است: باراک اوباما با ممانعت از تجارت سایر کشور‌ها با ایران در سال2011 ماهیت تحریم‌های ایالات‌متحده را تغییر داد....

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: شهید سلیمانی به خاطر نقش آفرینی تاریخی خود مورد تحسین دشمنانش هم قرار گرفته است. چند سال قبل بود که نشریه آمریکایی نیویورکر به بررسی ویژگی‌های فرمانده شهید نیروی قدس سپاه از زبان مقامات آمریکایی و مأموران سیا پرداخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمریکا از امروز میزبان انتخابات مقدماتی است و به‌طور رسمی دوره رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده آغاز می‌شود. با این حال آمریکایی‌ها در این روزها بسیار نگرانند؛ ترس آنها این است که کشورشان در این دوره انتخاباتی چندپاره شود و حتی سایه جنگ داخلی بر آن سنگینی کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه‌های آمریکایی شامگاه شنبه گزارش دادند که جان کری، نماینده آمریکا در امور آب‌وهوا از دولت جو بایدن خارج می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس بانک مرکزی اروپا در واکنش به پیروزی احتمالی رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور، او را تهدیدی واضح برای اروپا خواند. رییس بانک مرکزی اروپا در واکنش به پیروزی احتمالی رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور، او را تهدیدی واضح برای اروپا خواند. به گزارش عرشه آنلاین، کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که به قدرت رسیدن...