سه‌شنبه 17 مهر 1403

بازدید سفیر ایران در چین از موزه مبارزه با اپیدمی کرونا در «ووهان»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازدید سفیر ایران در چین از موزه مبارزه با اپیدمی کرونا در «ووهان»

تهران - ایرنا - «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین روز شنبه به همراه تعدادی از دیپلمات های مقیم پکن از موزه ووهان واقع در مرکز این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد کشاورز زاده» روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: دیشب برای شرکت در کنفرانس جهانی تجارت دیجیتالی وارد شهر ووهان شدم در شهر 11 میلیونی ووهان خبری از کرونا نیست.

او در ادامه توئیت خود با اشاره به اینکه دیپلمات ها امروز با بازدید از موزه مبارزه با اپیدمی کرونا در شهر ووهان، در جریان تلاش های مردم و کادر پزشکی چین در مقابله با کووید -19 قرار گرفتند، نوشت: بدون شک کادر درمانی ما هم استحقاق موزه‌ای برای ثبت ایثارگری خود دارند.

اوایل آذرماه سال 1398 بود که دولت چین شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونا را در شهر ووهان به صورت رسمی تایید و این شهر 11 میلیونی نفری را 60 روز بعد، حدود 11 هفته قرنطینه کرد.

9 فروردین سال جاری مردم چین اجازه یافتند تا پس از 77 روز قرنطینه به شهر ووهان که منشاء اولیه شیوع ویروس کرونا در جهان بود، وارد شوند اما محدودیت ها در این شهر باقی ماند به طوری که مردم اجازه خروج از شهر را نداشتند تا اینکه 10 روز بعد آنها اجازه خروج از این شهر را پیدا کردند.

ووهان اکنون از ویروس کرونا به طور کامل پاک شده است و زندگی عادی مردم در این شهر در جریان است.

*س_برچسب‌ها_س*