دوشنبه 16 مهر 1403

بازگشایی سینماهای فرانسه ظرف یک ماه آینده

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشایی سینماهای فرانسه ظرف یک ماه آینده

تهران - ایرنا - سالن‌های سینما در فرانسه پس از یک دوره تعطیلی سه ماهه به خاطر نگرانی‌ها از شیوع کرونا، از 22 ژوئن (2 تیر) بازگشایی می‌شوند.

به گزارش ورایتی، ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه روز پنجشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: رستوران‌ها، کافه‌ها و باغ‌های فرانسه از 2 ژوئن (13 خرداد) بازگشایی می‌شوند و سینماها در سراسر این کشور از 22 ژوئن (2 تیر) اجازه میزبانی از تماشاگران را خواهند داشت.

این بدان معناست که سینماداران تنها 4 هفته زمان دارند تا خود را برای از سرگیری فعالیت‌ها آماده کرده و هماهنگی‌های لازم را با پخش‌کننده‌ها انجام دهند.

به گفته ژوسلین بویسی (Jocelyn Bouyssy) مدیرعامل مجموعه سینماهای سی‌جی‌ار فرانسه، بیشتر سینماگران این کشور انتظار داشتند تا بازگشایی سینماها در اوایل ماه ژوئیه اتفاق بیفتند، بنابراین در هفته اول بعد از بازگشایی‌ها چیز زیادی برای ارائه در چنته نخواهند داشت.

در همین حال سینماهای فرانسه دستورالعملی بهداشتی برای ازسرگیری فعالیت‌ها تنظیم کرده‌اند که هفته گذشته برای تایید به وزیر بهداشت این کشور تقدیم شد. بخشی از این دستورالعمل شامل محدود کردن تعداد تماشاچیان هر سانس به اندازه نصف ظرفیت سالن می‌شود. این شیوه‌نامه‌های جدید نیز در تعداد تهیه‌کنندگانی که حاضر می‌شوند فیلمشان به محض بازگشایی‌ها نمایش داده شود، تعیین‌کننده خواهد بود.

کشور فرانسه بیش از 2 هزار سینما داشته و از لحاظ میزان فروش، یکی از بزرگترین بازارهای سینمایی اروپا به شمار می‌رود. گیشه این کشور در سال 2019 با 213 میلیون فروش بلیت، رکوردی 50 ساله را شکست.

پس از ماه‌ها تعطیلی با هدف جلوگیری از گسترش کرونا، برخی از کشورهای جهان سالن‌های سینما را بازگشایی و برخی دیگر زمان مشخصی را برای این کار تعیین کرده‌اند. به این ترتیب سینماهای کره جنوبی از 29 آوریل (10اردیبهشت)، نروژ از 7 مه (18 اردیبهشت)، هنگ کنگ از 8 مه (19 اردیبهشت)، بلغارستان و جمهوری چک از 11 مه (22 اردیبهشت)، بوسنی و هرزگوین از 14 مه (25 اردیبهشت)، دانمارک از 21 مه (1 خرداد) و اتریش از 29 مه (9 خرداد) بازگشایی شدند.

درب‌های سینماهای فنلاند، یونان و هلند از 1 ژوئن (12 خرداد)، آلمان از 15 مه تا 15 ژوئن (26 اردیبهشت تا 26 خرداد)، لهستان از 6 ژوئن (17 خرداد)، ایتالیا از 15 ژوئن (17 خرداد)، اسپانیا از 25 مه تا 8 ژوئن (21 اردیبهشت تا 19 خرداد) و انگلستان از 4 ژوئیه (14 تیر) به روی علاقه‌مندان باز خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*