یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - مدیر سازمان مردم نهاد پارس موزه سیراف گفت: این سمن به مناسبت پاسداشت هفته میراث فرهنگی و روزجهانی موزه اجرای 15 برنامه را آغاز کرده‌است.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - عملیات لوله گذاری در گورستان تاریخی حاجی آباد بدون مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بود که با دستور قضایی متوقف شد.

خبرگزاری مهر

بندرعباس - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: در صیانت از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی با کسی تعارف نداریم.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - "توشه‌ای از تاریخ گلپایگان و مردم آن" عنوان کتابی است که یکی از استادان رشته تاریخ به نگارش درآورده و درآن تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری این دیار را بازخوانی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - مدیر پایگاه میراث جهانی شهرسوخته گفت: بسیاری از دوره‌های آموزشی حوزه میراث فرهنگی در سطح ملی و بین المللی از سال آینده با کمک موسسه‌های بین‌المللی مستقیما در سایت شهرسوخته برگزار می‌شود زیرا این پایگاه امکان استقرار تیم‌های مختلف و اساتید مطرح و بنام کشور و بین‌المللی را دارد.

خبرگزاری ایرنا

خمین - ایرنا - باستان‌شناس و پژوهشگر سنگ نگاره‌های ایران از وجود شواهدی مبنی بر مهاجرت‌های شگفت انگیز مردمان باستان خبر داد و گفت: نقاشی‌های کهن غارها و کوه‌های ایران نشانگر سیر مهاجرت ایرانیان باستان یا ساکنان فلات ایران به قاره آمریکا است.

خبرگزاری دانا

مسجد جامع ارومیه از بناهای نیمه دوم قرن هفتم هجری است. باستان شناسان از نظر سبک معماری گنبد خانه مسجد را متعلق به دوره سلجوقیان می دانند.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - خرم‌آباد، مرکز لرستان شهری با قدمت 54 هزار ساله یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر است که وجود چشمه‌های خروشان و آب فراوان مهمترین عامل تاریخ و تمدن ساز در این دره تاریخی بوده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 150 میلیارد ریال برای بازسازی سایت باستانی شادیاخ، احیای برج و بارو و ساماندهی مجموعه‌های خیام و عطار در این شهرستان اختصاص یافت.

خبرگزاری ایرنا

دزفول - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: بعد از شیوع کرونا و حضور بسیار کم گردشگران، تعرض افراد سودجو به محوطه تاریخی بیت مشحوت شوش افزایش یافته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دست به دست شدن فیلمی از پدیدار شدن اسکلت‌های انسانی در روستای قره‌تپه شهرستان بندر ترکمن امروز در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی کاوش در منطقه سد چمشیر گچساران باستان شناسان دیوارهایی کشف کرده‌اند که نشان دهنده وجود یک کاروانسرای تاریخی در این منطقه است.

خبرگزاری ایسنا

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی به نمایندگان اجرایی کشور را قرائت کرد.

خبرگزاری ایرنا

خرم آباد - ایرنا - قبرستان ارامنه با قدمت بیش از 800 سال در روستای فهره از توابع الیگودرز که محلی برای حضور گردشگران و باستان شناسان است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

میراث دیجیتال می‌تواند دسترسی همه به میراث فرهنگی به شکل مجازی را فراهم کند.

خبرگزاری دانا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف یک غار طبیعی در منطقه دیلمان خبر داد.