یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری مهر

مدیر سایت موزه گوهرتپه با بیان اینکه تاسیسات این محوطه باستانی رو به فرسایش است گفت: اعتبارات تملک اراضی و پژوهشی از سال 91 قطع شده است.

خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - آشپزی تمدن ها، نقشی اساسی در شکل گیری تصویری از مردم این تمدن ها دارد و به عنوان مثال اطلاعاتی از فرهنگ ابزار و مواد مورد استفاده آنها به دست می دهد و این بسیار جالب تر و لذت بخش تر از دانسته های ما از حکومت ها و سیاست های آنها است، آشپزی ما را با ملت ها آشنا می کند و معرف واقعی تمدن ها است.

خبرگزاری مهر

بانک سفال گوهرتپه در استان مازندران شامل سفال‌ها و آثار به دست آمده از ده سال پژوهش‌های باستان شناسی است که در گوشه انباری خاک می‌خورند و فرسوده‌تر می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

شاهرود - ایرنا - مردم محله باغزندان شاهرود یکی از مناطق قدیم شاهرود از دست‌اندازی به تپه قدیمی این منطقه ابراز نگرانی کرده و توجه مسوولان را خواستار هستند.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - همزمان با آغاز برداشت انار از سطح حدود 2 هزار هکتار از باغ‌های مازندران، نوبرانه این میوه بهشتی وارد بازار استان شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قاچاق حیات‌وحش به علت ریسک پایین و ارزش افزوده بالا به تجارتی سیاه و کثیف پس از مواد مخدر، تجارت انسان و اسلحه تبدیل شده که یکی از دلایل این گسترش امن بودن فضای مجازی نسبت به محیط طبیعی بود که سازمان حفاظت محیط‌زیست با همکاری پلیس فتا این فضا را برای مجرمان و قاچاقچیان حیوانات ناامن کرده و درصدد تنگ‌تر کردن این عرصه است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

افشاگری‌های شگفت‌آور درباره شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری را در اینجا بخوانید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بنا‌ها و جاذبه‌های تاریخی همچون انسان‌ها داستانی منحصر به خود را دارند و باستان‌شناسان تلاش می‌کنند ابعاد پنهان ساخت این بنا‌ها را آشکار کنند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - سیستان و بلوچستان دیار مردان و زنان ولایی دارنده بزرگترین افتخار تاریخی به عنوان نخستین خونخواهی در شهادت سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین (ع) و یاران گرانقدر ایشان همه ساله در ایام محرم یکپارچه سیاه پوش و عزادار می‌شود و مردم ولایتمدار آن از قرنها پیش با برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا

محققان می گویند سازه های سنگی عظیم در عربستان که تعداد آنها صدها عدد است و در منطقه ای بزرگتر از یک زمین فوتبال پراکنده هستند، ممکن است قدیمی ترین بناهای تاریخی جهان باشند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - فرماندار هامون در شمال سیستان وبلوچستان گردشگری را تلفیقی از اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: سند توسعه گردشگری کوه خواجه این شهرستان در سند محرومیت زدایی شرق کشور قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

شاهرود - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شاهرود را ارزشمند توصیف کرده و گردشگران داخلی و خارجی را به دیدن آن‌ها فراخواند.

خبرگزاری مهر

ادعای وجود غاری که اولین بار تصاویر و اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است از سوی اداره کل میراث فرهنگی لرستان تکذیب شده؛ اما باستان‌شناسی که اولین بار خبر را اعلام کرده است نظرات دیگری دارد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال 1392 تاکنون با اجرای 163 طرح بااعتبار هفت هزار و 798 میلیارد ریال، سه هزار و 126 شغل به‌صورت مستقیم در صنعت گردشگری قم ایجاد شد.

خبرگزاری مهر

امیر منصوری کونانی گفت: غار شگفت انگیزی متعلق به دوره زمانی پیش از تاریخ تا دوران تاریخی در کوهدشت استان لرستان کشف شده که روی دیواره های آن نقوش برجسته انسانی و حیوانی وجود دارد.