یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: برخی از قوانین و ضوابطی که برای حفظ آثار و یادمان‌های تاریخی و جلوگیری از تخریب آنها تدوین شده، نیازمند بازنگری و اصلاح است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: میراث فرهنگی و باستانی کشور ما پیش‌قراول توسعه پایدار ایران است و به همین جهت بررسی ابعاد حقوقی و تدوین قوانین مورد نیاز حفاظت از آثار تاریخی اجتناب ناپذیر است.

خبرگزاری مهر

دفتر شعر جنون دارد این دوچرخه اثر ایرج ضیایی از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ششمین فصل پژوهش‌های مشترک باستانشناسی دانشگاه توبینگن آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در جنوب استان کرمان آغاز می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از آغاز کاوش و پژوهش های باستان شناسی در شهر قومس دامغان خبر داد.

خبرگزاری دانا

در این مطلب روند تجزیه و اینکه چگونه می‌توان فهمید که چه اتفاقی برای بدن پس از مرگ می‌افتد.

وب‌گاه مشرق نیوز

بخشی الواح هخامنشی که 86 سال پیش به صورت نقد به آمریکا سپرده شد به صورت اقساط به کشور بازگشته است و سرنوشت 17 هزار لوح دیگر هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تهیه و تکمیل پرونده 119 اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان به منظور ثبت در فهرست ملی پایان یافته است.

خبرگزاری مهر

خرم‌آباد - در حالی پل تاریخی کشکان در جریان سیل متحمل خسارت شد و پایه‌های لرزان آن نیازمند ترمیم است که معاون استاندار لرستان می‌گوید اعتباری برای ترمیم این پل نیست و تمام.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - کتاب پیش از تاریخ سیستان2 با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه، شماری از اعضای هیات علمی و دانشجویان در سرسرای دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل رونمایی شد.

خبرگزاری دانا

ساعت آبی یا حوض سنگی مستقر در مجموعه باستانی سراب هرسین که مربوط کاوش های باستان شناسی مربوط به دوره ساسانی است که این روزها به دلیل حفاری‌های صورت گرفته در اطراف و جریان داشتن آب در داخل و اطراف آن مورد فرسایش و حتی تخریب قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجانشرقی گفت: عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در شهرستان میانه دستگیر شدند.

خبرگزاری مهر

اعضای جامعه باستان شناسی در بیانیه ای نوشتند: ابلاغیه وزارتخانه میراث فرهنگی مبنی بر نصب دوربین‌های مداربسته در محل کار کارشناسان باستان شناسی بدعتی توجیه ناپذیر، شوم و مخرب است.

وب‌گاه مشرق نیوز

«خرما» به عنوان یک میوه بسیار مفید دارای خواص مختلفی بوده و در درمان بیماری‌های گوارشی، کم‌خونی، سرطان‌های ناحیه شکم، رفع یبوست و اسهال، کاهش کلسترول و جلوگیری از پیری پوست بسیار مؤثر است.