دوشنبه 23 مهر 1403

بانک‌های استان مرکزی در پرداخت تسهیلات کرونا نگاه ویژه داشته باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بانک‌های استان مرکزی در پرداخت تسهیلات کرونا نگاه ویژه داشته باشند

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات برای کمک به آسیب‌دیدگان بیماری کرونا نگاه ویژه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه داشته باشند.

«سعید فرخی» روز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی در اراک، افزود: روان‌سازی روند پرداخت تسهیلات موجب رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رضایتمندی در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: بانک‌ها نقش موثری در راستای تحقق جهش تولید دارند و باید در این خصوص همه تلاش به کار گرفته شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در مدت 2 ماه گذشته، سه نشست هماهنگی بانک‌های استان برگزار شد که در پی آنمقرر شد یک‌هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به افراد آسیب دیده از کرونا که معرفی‌نامه اصنالف دارند پرداخت شود و بانک‌های عامل برای تحقق این مصوبه مشخص شد.

«احمد ملکی راد» افزود: سه هزار واحد صنفی برای دریافت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات معرفی شدند و این در حالی است که تعهد بانک‌های استان مرکزی یک‌هزار و 500 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: مشکلاتی سر راه بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات وجود دارد که تمام تلاش برای گره‌گشایی از آن‌ها به کار گرفته شده است.

مدیر شعب بانک ملی استان مرکزی ادامه داد: ساعت کار بانک‌های این استان برای کارکنان از هفت صبح تا 14 ظهر و برای مشتریان از هفت و 30 دقیقه تا 13 تعیین شده است و هنوز دستورالعملی برای فعالیت باجه‌های عصر ابلاغ نشده و همچنان بانک‌ها در نوبت عصر تعطیل است.

ملکی‌راد اظهار داشت: با توجه به مدیریت بیماری کرونا، مبالغ اینترنتی، برداشت از عابر بانک‌ها به روال عادی قبل برگشته است.

وی تاکید کرد: بستر لازم خدمات غیرحضوری برای مردم در خدمات بانکی فراهم است و انتظار می‌رودتا جای ممکن تمامی مردم از این خدمات بهره‌گیری کنند.

در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی مقرر شد شعب بانکی استان مرکزی تا یک‌هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده از کرونا پرداخت کنند.

سرعت‌گیری پرداخت وام ازدواج در بانک‌های استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 64 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7183 نفر رسید.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون 98 هزار و 808 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین 2673 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون 731 هزار و 213 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*