سه‌شنبه 17 مهر 1403

با انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله دشمنان غضبناک و دوستداران شگفت‌زده می‌شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
با انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله دشمنان غضبناک و دوستداران شگفت‌زده می‌شوند

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 17 مهر) در نطق میان دستور خود با گرامی‌داشت یاد شهید شید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شید حسن نصرالله مرد وعده‌های صادق بود و دشمن نیز به صراحت او اعتراف کرد؛ او با درایت حکمتش وحدت و انسجام را در درون شیعیان لبنان به بالاترین سطح رساند و تمام توان خود را در جهت وحدت مسلمانان در درون طایفه اسلامی بین شیعه و سنی به کار گرفت و بخش اعظمی از اهل سنت لبنان به اعتبار او با مقاومت همراه شد.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله مسیحیان لبنان را تکریم کرد و در برابر تجاوزات اسرائیل و جنایات داعش در لبنان سوریه از جان و مال و ناموس مسیحیان و همچنین کلیسا‌ها و اماکن آنها دفاع کرد. او حزب الله را در بعد نظامی به هسته سخت و در بعد سیاسی به کنشگری حکیم و مدبر در فضای حکمرانی لبنان ارتقا داد. مروت دبیر کل حزب‌الله لبنان چنان بود که وقتی حتی تروریست‌های فریب خورده پشیمان شده از حزب‌الله امان می‌خواستند به آنها امان داد و اعتقاد داشت آن بخش از داعشی‌های فریب خورده را باید با کار فرهنگی جذب کرد و هیچگاه دستور حمله نظامی به اماکن غیرنظامی رژیم اشغالگر را صادر نکرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بخش معنوی و عرفان هسته مرکزی شخصیت او را تشکیل می‌داد، گفت: راه و مکتب سید حسن نصرالله در عمق جان و اندیشه جوانان ملت‌های مسلمان به ویژه جوانان لبنانی و جان و اندیشه همه ما باقی خواهد ماند. حزب‌الله شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت است و این جریان جهان‌شمول باقی و قوی‌تر از قبل و تشکیلاتی و منسجم است و به زودی نیز دبیرکلی برای آن انتخاب خواهد شد که دشمنان را غضبناک و دوستداران را شگفت‌زده کرده و به وجد خواهد آورد و معادلات رویارویی برای برافکندن رژیم جعلی را به هم خواهد زد.

گلرو تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان اول رژیم رو به زوال اسلامی در تمامی جنایات رژیم صهیونیستی چریک است؛ انگلیس هم در پیدایش این رژیم نکبت بانی بود و هم با در اختیار گذاشتن لجستیک هوایی شریک جرم رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه «وعده صادق 2 موفق‌تر از وعده صادق 1 بود که قلوب مسلمانان به ویژه مردم لبنان و فلسطین را تسکین داد»، ادامه داد: اسرائیل در سراشیبی نابودی است و این رژیم در ناامن‌ترین مراحل پیدایش خود و نگران موجودیت نامشروع خویش است.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور میلیونی مردم تهران در نماز جمعه گفت: نصر و نماز شکوه باشکوه به امامت رهبر انقلاب صلابت و عظمت ملت بزرگ ایران را بار دیگر به جهان نشان داد. همچنین سفر به موقع دکتر عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و سوریه در پرالتهاب‌ترین روز‌های منطقه و مواضع مقتدرانه، هوشمندانه و صریح ایشان قابل تقدیر است.

گلرو همچنین تاکید کرد: رژیم رو به زوال اسرائیل و نخست وزیر ملعونش بدانند که برای نابودی نهایی اسرائیل ذره‌ای تردید و لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و خط مبارزه برای نابودی آنها پایان یافتنی نیست. ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه یهودیان مهاجر بدانند که ما دنبال نابودی یهود نبوده و نیستیم بلکه مخالف تفکر صهیونیسم و دنبال ریشه‌کنی رژیم نامشروع هستیم.

وی خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین با تاکید بر اینکه بدانید که آمریکا دوست شما نیست و فلسطین نیز جای شما نیست و از هرجا آمده‌اید به آنجا برگردید، گفت: ما برای حل مسئله فلسطین هم به مبارزه معتقدیم و هم راه حل سیاسی داریم. بشارت و وعده الهی به مومنان و مجاهدان راه حق پیروزی است و ان‌شاءالله فلسطین به پایتختی قدس شریف آزاد می‌شود و اسرائیل نابود خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا مراقب باشد اگر جنایات رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ادامه یابد مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون راهبردی رفع تحریم‌ها تردید نخواهد کرد.