چهارشنبه 28 شهریور 1403

بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های تقویت دیپلماسی سلامت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های تقویت دیپلماسی سلامت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدحسین نیکنام در گفتگویی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نشست مباحثی از جمله ملاحظات تعاملات بین المللی، مدیریت خدمات بین المللی سلامت، جذب دانشجویان بین المللی، همکاری‌های بهداشتی و درمانی مرزی، همکاری‌های علمی و فناوری در مراکز آموزشی و تحقیقاتی و همچنین دوره‌های کوتاه مدت، مهارت آموزی و مدارس فصلی ارائه شد. وی با بیان اینکه در گروه...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدحسین نیکنام در گفتگویی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نشست مباحثی از جمله ملاحظات تعاملات بین المللی، مدیریت خدمات بین المللی سلامت، جذب دانشجویان بین المللی، همکاری‌های بهداشتی و درمانی مرزی، همکاری‌های علمی و فناوری در مراکز آموزشی و تحقیقاتی و همچنین دوره‌های کوتاه مدت، مهارت آموزی و مدارس فصلی ارائه شد.

وی با بیان اینکه در گروه 5 کشور‌های ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت حضور دارند، گفت: قبلا این گروه 5 عضو داشت، اما الان این گروه به G5+ تبدیل شده است و برنامه وزارت بهداشت، تشکیل این گروه‌ها برای تقویت همکاری‌های حوزه سلامت است.

دکتر نیکنام افزود: ایران به دنبال تشکیل گروه‌های همکاری حوزه سلامت با تعدادی از کشور‌های آمریکای لاتین و همچنین کشور‌های آفریقایی است. همچنین در منطقه به دنبال تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بهداشتی و درمانی با تعدادی از کشور‌های عربی با تولید ناخالص داخلی بالا (GDP) در حوزه خلیج فارس هستیم.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت به دیدار وزرای بهداشت کشورمان و عربستان در حاشیه مجمع جهانی سلامت در ژنو و همچنین در یک وبینار اشاره و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک تفاهم نامه ارتقای همکاری‌های حوزه سلامت بین ایران و عربستان امضا می‌شود که شامل بخش‌های مختلف است؛ تفاهم نامه پیشنهادی، تبادل شده و مورد تایید طرفین قرار گرفته که در اولین فرصت در تهران یا ریاض به امضای وزرای بهداشت دو کشور خواهد رسید.

منبع: وبدا