چهارشنبه 4 مهر 1403

بستری شدن 296 بیمار در فارس طی یکروز

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بستری شدن 296 بیمار در فارس طی یکروز

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بستری 296 بیماری جدید مثبت و دارای علائم بیماری کووید19 در بیمارستان های استان، زنگ خطر دوباره کرونا در فارس به صدا در آمد.

دکتر سید روح الله حسینی دوشنبه 20 اردیبهشت به خبرنگاران گفت: بستری شدن این تعداد بیمار طی 24 ساعت، یک زنگ خطر جدی برای استان فارس و نشان دهنده آنست که برای خارج شدن از این شرایط حساس، نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علامت که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را 1949 نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، 289 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 861 هزار و 228 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 250 هزار و 172 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 97 هزار و 464 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 14 هزار و 141 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 264 هزار و 313 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی 238 هزار و 987 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

جان باختن 22 نفر طی یک روز در فارس

او در ادامه با اعلام جان باختن 22 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 260 نفر اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه برای کنترل و مدیریت بیماری کووید19 در این شرایط حساس، رعایت نکاتی ضروریست، در بیان این نکات، گفت: افراد دارای علائم بیماری کووید19 به پزشک مراجعه کنند و از تاخیر در این امر بپرهیزند، افراد مبتلا به بیماری کووید19 که در منزل تحت مراقبت هستند، شرایط کامل قرنطینه را برای جلوگیری از انتقال این بیماری به دیگر اعضای خانواده رعایت کنند، همه افراد جامعه پروتکل های بهداشتی در زمینه جلوگیری از ابتلا به کروناویروس را جدی بگیرند و از ساده انگاری این بیماری بپرهیزند.

انتهای پیام