پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تامین اقلام مورد نیاز، سهم صنعتگران زنجان در خروج از بحران کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تامین اقلام مورد نیاز، سهم صنعتگران زنجان در خروج از بحران کرونا

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صنعتگران این استان، همگام و همراه با تلاشگران حوزه بهداشت و سلامت، همت و عزم جدی خود را در جهت تولید اقلام مورد نیاز برای غلبه بر ویروس کرونا به کار بسته‌اند تا هر چه سریعتر از بحران این بیماری خارج شویم.

ناصر فغفوری روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تمام تلاش بر این است با استفاده از توانمندی‌های داخل استان بتوانیم مواد اولیه واحدهای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را تولید کنیم تا مشکلی در چرخه تولید این اقلام به وجود نیاید.

وی با اشاره به تجهیز نقاهتگاه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: با حضور خیران سلامت در حوزه صنعت، معدن و تجارت، قسمت اعظم نیازهای محل نقاهتگاه‌ها تامین می‌شود.

فغفوری گفت: پشتیبانی از واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی مورد نیاز در مبارزه با بیماری کرونا ماموریت اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که ضمن تحقق آن و در کنار خیران سلامت، نیازهای مراکز بهداشتی از قبیل تخت‌های بیمارستانی، پتو و ملافه را هم تامین می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: سرمایه‌گذاران حوزه صنعت استان با تغییر در خط تولید خود و تامین نیازهای حوزه بهداشت، درخواست‌های مراکز بهداشتی را به صورت کامل تامین می‌کنند.

فغفوری خاطرنشان کرد: برای تامین بهداشت و انجام اقدامات ایمنی در مراکزی مانند نانوایی‌ها با همراهی خیران حوزه صنعت استان اقلام مورد نیاز تامین و به مرور در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون 6 واحد تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند که طبق هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، محصولات این واحدهای تولیدی جهت توزیع در بین داروخانه‌های سطح استان در اختیار شرکت تعاونی داروسازان قرار داده می‌شود.

فغفوری ادامه داد: هم‌اکنون یک واحد تولیدی نیز در استان اقدام به تولید و توزیع روزانه 25 هزار ماسک می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحد تولیدی پاک‌سمن با تولید روزانه 2 هزار عدد ماسک قابل شست و شو نسبت به توزیع رایگان در مراکز بهداشتی و نهادهای درگیر در امر مبارزه با بیماری کرونا اقدام می‌کند.

وی افزود: این شرکت، تامین رایگان ماسک‌های مورد نیاز نانوایان را متعهد شده و در این راستا یک هزار عدد ماسک قابل شست و شو به اتحادیه نانوایان زنجان اهدا شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*