شنبه 14 مهر 1403

تاکید ونزوئلا بر عزم مقابله با تجاوز اسرائیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تاکید ونزوئلا بر عزم مقابله با تجاوز اسرائیل

اقتصادنیوز: ایوان خیل وزیر خارجه ونزوئلا در نشست با سفرا و نمایندگان دیپلماتیک ایران و تعدادی از کشورهای عرب منطقه خاورمیانه و آفریقا بر همبستگی کاراکاس با ایران و ملت‌های عرب به ویژه لبنان و فلسطین در مقابله با تروریسم رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی در تلگرام خود، نوشت: با دستور نیکلاس مادورو رئیس جمهور (ونزوئلا)، ما افتخار دیدار و نشست با سفرا و نمایندگان دیپلماتیک ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، کویت، الجزایر، مصر، عربستان سعودی، عراق، قطر و سودان را داشتیم.

خیل در ادامه اظهارات خود افزود: در جریان این دیدار بر برادری و همبستگی کاراکاس با مردم ایران و ملت‌های عرب به ویژه مردم لبنان و فلسطین در مقابله با تروریسم رژیم صهیونیستی و سیاست استعماری آمریکا در خاورمیانه تاکید کردیم.

وزیر خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد: کاراکاس به حمایت و افزایش صدای خود در دفاع از مردم عرب و مبارزه آنها برای تعیین سرنوشتشان ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ونزوئلا پیش تر نیز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اقدام جمهوری اسلامی ایران با استناد به حق دفاع مشروع از خود بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل انجام شده است، تاکید کرد: پاسخ موشکی ایران در واکنش به جنایات (رژیم) اسرائیل بود.

وزیر خارجه ونزوئلا در یادداشتی در تلگرام خود، نوشت: ونزوئلا به تفصیل رویدادهای اخیر در خاورمیانه را دنبال می‌کند؛ تحولاتی که اقدام جمهوری اسلامی ایران با استناد به حق دفاع مشروع از خود طبق آنچه در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد مقرر شده را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه پاسخ مشروع ایران علیه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اقدامی در پاسخ به تهدیدها و جنایت‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم علیه فلسطین، لبنان و مردم ایران بود، آمده است: اقدامات تل آویو نقض حاکمیت و تمامیت ارضی فلسطین، لبنان و ایران و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه است.

خیل در ادامه تاکید کرد: دولت ونزوئلا از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که برای برقراری دوباره (حاکمیت) قانون و توقف نسل‌کشی علیه ملت فلسطین و لبنان و همچنین مقابله با اقدامات افسارگسیخته اسرائیل و ایالات متحده برای کنترل منطقه که خطرات جدی برای صلح و ثبات بین‌المللی به بار آورده است، بسیج شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید