چهارشنبه 11 مهر 1403

«ترامپ برزیل» هم تهدید به خروج از سازمان جهانی بهداشت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«ترامپ برزیل» هم تهدید به خروج از سازمان جهانی بهداشت کرد

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری برزیل در ادامه تبعیت از سیاست های همتای آمریکایی خود، تهدید کرد که کشورش را از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا، این تهدید ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل در حالی روز گذشته (جمعه) مطرح شد که سازمان جهانی بهداشت به دولت های آمریکای لاتین در مورد خطر لغو محدودیت‌های اجتماعی پیش از کند شدن روند شیوع کرونا هشدار داده است.

برزیل همچنان با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ناشی از کرونا روبرو بوده اما بولسونارو همچنان خواستار لغو سریع قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی است.

بیش از 1.1 میلیون نفر در آمریکای لاتین به کرونا مبتلا شده‌اند و کارشناسان از این منطقه به عنوان کانون جدید کرونا یاد کرده‌اند.

بیشتر رهبران آمریکای لاتین محدودیت‌های اجتماعی را بیشتر از بولسونارو جدی گرفته‌اند.

تاکنون بیش از 646 هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از 35 هزار فوتی داشته است.

بولسونارو روز گذشته به خبرنگاران گفت که این کشور مساله خروج از سازمان جهانی بهداشت را بررسی می‌کند مگر اینکه این سازمان دیگر یک سازمان سیاسی نباشد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن به همکاری با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهد و این سازمان را بازیچه دست چین خوانده بود.

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و مشخص نیست که آیا وی می‌تواند از این فشارها جان سالم به در ببرد یا مجبور به استعفا می‌شود.

به رغم اینکه اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

از زمان آغاز شیوع کرونا در برزیل، ریس‌جمهوری این کشور در قبال این چالش جهانی رویکرد جدی در پیش نگرفته و همین امر موجب بروز اختلافات در میان مقامات برای مهار این ویروس شد.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

پیش از این گزارش شده بود که حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

*س_برچسب‌ها_س*