شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید "ریزجلبک اسپیرولینا" شده است که این ریزجلبک توسط سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 به عنوان بهترین مکمل غذایی شناخته شده و در غذای فضانوردان ناسا استفاده می‌شود.

مرد جوان بلال‌فروشی در گردنه قوچک با یکی از مشتری‌های خود به دلایل نامشخصی درگیر شده و در جریان این نزاع، هدف یک ضربه چاقو از ناحیه قلب گرفت.

پسر جوانی که پس از مصرف مشروبات الکلی و به بهانه چشم تو چشم شدن، دوست خود را در یکی از پارک‌های یافت‌آباد به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

در حکمی از سوی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، محمد ذوالفقاری به‌عنوان معاون اجرایی این سازمان منصوب شد.

جمعی از نیروهای "یگان زینبی" نیروهای یگان ویژه پلیس در حال انجام تمرینات روزانه خود هستند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

تنظیم‌کننده دارویی سوئیس اعلام کرد در حال بررسی خطرات احتمالی در ارتباط با حباب‌هایی است که در شیشه‌های واکسن کرونای فایزر - بیونتک (ویژه اومیکرون) ظاهر شده‌اند.

مدیرعامل یک شرکت خلاق در حوزه گیاهان دارویی گفت: "موتا" تنها داروی طبیعی ایرانی درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) است. این محصول عصاره شنبلیله است که براساس یک مطالعه بالینی در درمان (PCOS) تولید شده است.

اجرای پروژه ایران‌هراسی در وهله اول به دنبال تحقق اهداف سیاسی مدنظر خود است اما این پروژه به شکل مستقیم قلب صنعت گردشگری را نشانه رفته است؛ در عین حال "توسعه گردشگری، بهترین و مهمترین سلاح مبارزه با "ایران‌هراسی" نیز محسوب می‌شود.

یک پیشکوست رسانه درباره عدم اجرای قانون بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران گفت: برنگارانی که به حق خود نرسیده‌اند، می‌توانند به کمسیون اصل 90 مجلس شکایت کرده و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر توضحاتی درباره استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی در 72 ساعته داد.

از جمله مواردی که مبتلایان به آنفلوآنزا را آزار می‌دهد، گلودرد و سرفه است که عمده بیماران آن را تجربه می‌کنند؛ در این مطلب به برخی تدابیر و راهکارهای طب سنتی برای درمان گلودرد و سرفه ناشی از آنفلوآنزا پرداخته‌ایم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه زیر پل‌های تازه احداث سواره‌رو در شمال تهران با استفاده از عناصر زیباسازی و المان‌های شهری ساماندهی و بازپیرایی می‌شوند، از تبدیل منطقه "خرگوش‌دره" به تفرجگاه شهری خبر داد.

براساس اعلام مجموعه خیرین بی‌نام استان فارس، بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در قالب "پروژه امیرالمومنین " برای مدددجویان انجام و تا 9 دی ماه در اختیار خانواده‌های معرفی شده از سوی این نهاد قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به شناسایی 129 ساختمان ناایمن "بسیار پرخطر" و پرخطر در پایتخت گفت: 10 ساختمان از این تعداد در فرایند ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند و مابقی هم باید ایمن‌سازی شوند و در غیر این صورت در سال 1402 پلمب می‌شوند.

مدیرعامل یک شرکت در حوزه گیاهان دارویی گفت: این شرکت نخستین تولیدکننده پایه‌کرم‌های 100 درصد طبیعی در ایران است که این پایه‌کرم‌ها به هیچ عنوان مواد شیمیایی ندارد و 100 درصد گیاهی است و از موم زنبور عسل، پی نهنگ و روغن‌های گیاهی ساخته شده است.