شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

ایجاد گاز متان بر فراز آرادکوه و سایر مراکز دفع پسماند در هر کجای دنیا طبیعی است اما آرادکوه در سال‌های اخیر هشدارهای متعددی دریافت کرده که باتوجه به نگرانی‌های به وجود آمده باید طرح تجهیز آرادکوه یا انتقال آن به مکانی دیگر تسریع شود.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خیابانی در شهران جنوبی را به نام شهید آرمان علی‌وردی نامگذاری کردند.

نایب رئیس شورای شهر تهران اقدام شجاعانه فرهادی شهردار منطقه 19 و همکارانش را ستود و گفت: شورای شهر تهران با حساسیت، مسئله ساخت‌وسازهای غیرمجاز را پیگیری و با شهرداران مناطقی که نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، کوتاهی کنند، برخورد خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: کشوری که در زمان جنگ حتی نمی‌توانست سیم خاردار تولید کند هم اینک به جایگاهی رسیده که چنین ماهواره‌هایی (پرتاب ماهواره‌بر قائم 100) را پرتاب می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: 4 نفر دیگر از عوامل شهادت "آرمان علی‌وردی" دستگیر شدند

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در هفت ماه نخست سال جاری، یک میلیون و 625 هزار نفر از هموطنان به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند و استان خراسان شمالی بیشترین رشد اهدای خون را داشته است.

میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی 46درصد و میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور به 19 درصد رسیده است و بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌هاست.

3 نفر از متهمانی که دکتر داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران را ربوده بودند توسط پلیس آگاهی فاتب دستگیر و به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منتقل شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان می‌خواهند امنیت کشور را خدشه‌دار کنند و حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی (ع) توسط عمال استکبار و آمریکا در همین راستا بوده که البته این اقدام وحدت ملت را بیشتر کرد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سناریو هم وجود دارد که یک یوزپلنگ نر دیگر را زنده‌گیری کرده و برای جفت‌گیری با "ایران" از آن استفاده کنیم اما این طرح مخالفانی دارد و باید نظر کارشناسان را بسنجیم.

ذهن اقتصادی فعال، چگونگی هزینه کردن و پس‌انداز جزو نکاتی است که دانش‌آموزان دختر باید بدانند؛ کتاب مدیریت خانواده و سواد رسانه‌ای به مجموعه دروس دانش‌آموزان اضافه شده اما برای تدریس این دروس از دبیرانی استفاده می‌شود که تخصص ندارند.

یک کارشناس نسخ خطی و میراث فرهنگی با اشاره به اینکه قدمت برخی از نسخ خطی به 6 هزار سال پیش برمی‌گردد، گفت: یقیناً هرگونه تلاش در راستا حفظ و نگهداری از آن ضمن تقویت هویت ملی از ورود کوچکترین خدشه‌ای به فرهنگ و تاریخ کشور جلوگیری می‌کند.

مسئول گروه آموزش عالی مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه "مقاله‌محوری" پتانسیل نیروی انسانی دانشگاه‌ها را هدر می‌دهد، گفت: اصلاح آیین‌نامه‌های ارتقا و تقویت علوم پایه از جمله راهکارهای عبور از "مقاله‌محوری" و توجه به حل مسئله است.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: برای نخستین بار کیت‌های تشخیصی دامپزشکی تولید شده توسط پژوهشگاه ژنتیک آماده تجاری‌سازی در این پژوهشگاه است.

سرپیچی شرکت‌های تأمین‌کننده سمعک از عمل به مقررات ابلاغ شده از سوی سازمان غذا و دارو باعث رونق گرفتن بازار غیرشفاف و دلال‌محور شده و توزیع عادلانه سمعک در کشور را دچار اختلال کرده است.