پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

صبح امروز قاتل فراری که دست به جنایت هولناکی با سلاح کلاشینکف در یافت‌آباد زده بود، دستگیر شد.

صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد متولی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از یک طرح ملی برای احیای 750 چاه کم‌بازده و از رده خارج شده نفتی حمایت می‌کند.

مدیرعامل موسسه کاهش آسیب اجتماعی رویش گفت: هزینه‌های پیشگیری به مراتب از هزینه‌های درمان کمتر است و این در حالی است که در جامعه به این مسئله توجه کمتری شده است؛ متاسفانه برنامه‌های پیشگیری در جامعه ما در حوزه اعتیاد فرمالیته و گزارشی است.

پنجمین فصل کاوش باستان‌شناسی در محوطه تاریخی بازه هور با تمرکز بر ادامه کاوش‌ها در محل قلعه دختر روستای رباط سفید، به کشف مجموعه ارزشمندی از گچبری‌های دوره ساسانی مزین به نقوش هندسی، گیاهی و انسانی منجر شد.

اجرای پروژه پژوهشی سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمت‌رسانی شهرداری تهران به همت معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران آغاز شد.

سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: دریافت شناسنامه فنی، از تخلفات و دعواهای مربوط به پیش‌فروش ساختمان جلوگیری می‌کند.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با آغاز فصل تابستان و ایام تعطیلات تابستانه جشنواره‌ای متنوع را برای علاقمندان در نظر گرفته است.

قائم‌مقام رئیس سازمان سنجش گفت: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای کشف هرگونه ابزار الکترونیک در هر ابعادی تهیه شده و در همه حوزه‌های آزمون سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیرو بازدید اخیر شهردار تهران از برخی ایستگاه‌های در حال تکمیل خط 6 مترو، راهکارهای تامین به موقع منابع مالی جهت بهره برداری هرچه سریع‌تر از ایستگاه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه ارز موردنیاز برای بخش تولید و واردات دارو، ماهانه 200 میلیون دلار است، از افزایش 40 تا 50 درصدی هزینه تولید دارو در کشور خبر داد.

به دنبال جنگ اوکراین و کاهش صادرات گاز از روسیه به قاره سبز, بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان, ایتالیا, اتریش و هلند بار دیگر مشعل‌های نیروگاه زغال سنگ که بالاترین میزان "ردپای کربن" را دارد, روشن کرده‌اند.

سرپرست اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی در واکنش به برگزاری حراج ملی گفت: هیچ‌گونه مجوزی از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی برای حراج ملی صادر نشده است و با توجه به قدمت این آثار هرگونه خروج آن‌ها از کشور ممنوع بوده.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

نشست خبری تبیین همایش حقوق بشر آمریکایی امروز برگزار و در آن عنوان شد؛ گوگل و اپل با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی پرمخاطب، حقوق شهروندان ایرانی را تضییع کردند.

طی حکمی از سوی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک، حسین نحوی‌نژاد به عنوان مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک منصوب شد.

نیروهای حفاظت محیط زیست استان اصفهان با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف یک قلاده شیر ماده و 64 قطعه پرنده از یک باغ وحش خانگی در استان اصفهان شدند.